string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(35) "https://schrijf.be/nl/blog/bofferte" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(35) "https://schrijf.be/nl/blog/bofferte" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
(B)offerte
Zaakvoerder Wim hamerde erop tijdens zijn jongste State of the Union: duidelijke, verzilverde offertes zijn goud waard - ook voor Schrijf.be. Wim sloeg natuurlijk de nagel op de kop, want ondubbelzinnige tekstafspraken vrijwaren u en ons van onaangename verrassingen.
Toch dagdroom ik wel eens van een klant als die van Simon Carmiggelt ...
Deze Nederlandse columnist schreef voor het plezier óf de centen af en toe ook een reclametekst. Maar aan klare offertes had hij duidelijk een broertje dood. Zo leverde hij op een dag zes advertenties tegelijk aan een klant. Die vroeg hem of het klopte dat hij de vorige keer hiervoor honderd gulden gekregen had. Ja, knikte de schrijver afwezig. Te laat schoot het hem door het hoofd dat hij eigenlijk honderdvijftig gulden voor ogen had, vijfentwintig gulden per tekst. Zonder verpinken legde zijn opdrachtgever daarop zes biljetten van honderd gulden op tafel.
Van een bofferte gesproken! ;-)