string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/boekenstrijd" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/boekenstrijd" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Boekenstrijd
Twee jaar geleden trapte ik mijn reddingsactie voor het echte boek op gang.
Voor wie mijn jammerklacht nog niet heeft gehoord, even een korte samenvatting: ik ben in oorlog met de e-books, de digitale varianten van het papieren boek. Ik verdedig de charme, de kreukels, de kleuren en het gevoel van het echte boek. En hoop dat het nooit volledig door zijn zogenaamde trendy vervanger van de troon wordt gestoten.
Papier - Digitaal: 1 - 0 ?
Ik dacht even dat ook het kamp van de vijand de troeven van het papieren boek erkende. Want het digitale opvolgertje miste toch de kenmerkende geur van een echte pageturner. En dat stoorde de 'hippe' lezers.
Haalde ik dan toch mijn slag binnen?
De geur van de overwinning
Mijn overwinningsroes was maar van korte duur. Want mijn tegenstander schakelde mode-icoon Karl Lagerfeld en parfumeur Geza Schoen in. Die kwamen op de proppen met 'Paper Passion': de geur van boeken in een flesje - om je digitale boekenlezer mee te besprenkelen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze zo hard sprayen dat er een kortsluiting volgt.
Mijn flesjes zijn dus al besteld ...