string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(36) "https://schrijf.be/nl/blog/blauwlogo" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(36) "https://schrijf.be/nl/blog/blauwlogo" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Waarom hebben Facebook, Twitter en LinkedIn dezelfde kleur?
Hebt u er al op gelet? Het logo van Twitter, Facebook en LinkedIn is drie keer ... blauw.
Bij Facebook heeft dat een simpele reden: Mark Zuckerberg blijkt kleurenblind voor rood en groen. En dus is blauw voor hem de interessantste kleur. Dat vertelde hij toch in 2010 in een interview met The New Yorker.
Toch gaat het om meer dan toeval. Want kleuren associëren we automatisch met bepaalde gevoelens. Kijk maar:
50 shades of blue
Blauw staat voor autoriteit, succes en veiligheid. En laat vertrouwen nu een essentieel element van sociale media zijn. Voor u al uw persoonlijke informatie op een kanaal dumpt, wilt u natuurlijk weten of het veilig is. Bovendien wilt u als professional ook zelf succes en betrouwbaarheid uitstralen.
En dus vormen Facebook, Twitter en LinkedIn heel bewust de blauwe blokjes in de social-media-toren:
Vandaag is rood
En Pinterest en YouTube? Die surfen mee op de rode golf. Want rood staat voor jeugdigheid, opwinding, lef en ... passie.
Kent u nog voorbeelden die in dit straatje passen? Of geeft u liever een tegenvoorbeeld mee? Beken kleur in het commentaarveld hieronder.