fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Waarom hebben Facebook, Twitter en LinkedIn dezelfde kleur?

Hebt u er al op gelet? Het logo van Twitter, Facebook en LinkedIn is drie keer ... blauw. 

Bij Facebook heeft dat een simpele reden: Mark Zuckerberg blijkt kleurenblind voor rood en groen. En dus is blauw voor hem de interessantste kleur. Dat vertelde hij toch in 2010 in een interview met The New Yorker

Toch gaat het om meer dan toeval. Want kleuren associëren we automatisch met bepaalde gevoelens. Kijk maar: 

Color emotion guide

Bron: https://blog.bufferapp.com

50 shades of blue

Blauw staat voor autoriteit, succes en veiligheid. En laat vertrouwen nu een essentieel element van sociale media zijn. Voor u al uw persoonlijke informatie op een kanaal dumpt, wilt u natuurlijk weten of het veilig is. Bovendien wilt u als professional ook zelf succes en betrouwbaarheid uitstralen. 

En dus vormen Facebook, Twitter en LinkedIn heel bewust de blauwe blokjes in de social-media-toren:

logo's sociale media

Vandaag is rood

En Pinterest en YouTube? Die surfen mee op de rode golf. Want rood staat voor jeugdigheid, opwinding, lef en ... passie. 

Kent u nog voorbeelden die in dit straatje passen? Of geeft u liever een tegenvoorbeeld mee? Beken kleur in het commentaarveld hieronder. 


Tevreden klanten aan het woord

Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Efficiënte doe-mailing met schwung
Zij geven onze klanten perfecte webteksten!
Teksten onder stroom
Gelezen en prachtig bevonden
A well-built translation
Zó anders dan wat je elders leest!
Eindredacteur met scherpe ogen
Al onze troeven op één blad
Volbloed taalkunstenaars
Je krijgt altijd sterke teksten
Geen discountfirma − gelukkig maar
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Snelheid én kwaliteit als troeven
Onze nieuwe website straalt!
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Hoge verwachtingen volledig ingelost
Niemand nog een excuus voor slechte teksten
Hun reputatie snelt hen vooruit
Teksten op maat

Wat klanten zeggen

Ik kijk er alvast naar uit om met deze tekstvoorstellen aan de slag te gaan, veel commerciëler dan de vorige en hopelijk merk ik dat ook aan de respons.

Tina Hanskens