string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/betere-content-schrijven" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/betere-content-schrijven" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Sneeuwwitje en betere content
Weten wat uw klant wil? Eenvoudig: kijk in de spiegel, zoals de stiefmoeder van Sneeuwwitje. Want als ú content wilt die vindbaar, waardevol en interactief is, dan uw klant toch ook?
Wilt u succesvol zijn? Zorg dan dat u uw klant kent. Alleen dán schotelt u hem de juiste content voor. En hapt hij toe. Ja, u kunt uw klantenprofiel in kaart laten brengen met een duur onderzoek. Vol blitse tabellen en indrukwekkende grafieken. Maar het kan eenvoudiger en goedkoper. Kijk gewoon eens in de spiegel. Want u bent zélf ook klant van een of meerdere bedrijven.
Laat u dus inspireren door de stiefmoeder van Sneeuwwitje: spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wat wil ík als klant?
Vindbare content
Stel: u overweegt om iets te kopen. Wat doet u dan? Info zoeken op internet.
Raar maar waar: uw klant doet net hetzelfde. Zorg er dus voor dat hij úw content als eerste tegenkomt in Google.
Hoe? Met een SEO-landingspagina die een antwoord geeft op wat hij in het zoekveld invulde. Zo lokt u uw klanten naar uw site.
Waardevolle content
Oké, doorgeklikt naar een webpagina. Wat wilt u daar lezen? Informatie, advies of tips. Bied dus een professioneel antwoord op de vraag van uw prospect.
Bent u een fotograaf? Schrijf dan een artikel over ‘sluitertijd instellen’. Runt u een elektrozaak? Wijd dan een blog aan ‘overal muziek in huis’. Adviserende content die meerwaarde biedt én entertaint.
Weten wat uw klant wil? Kijk gewoon even in de spiegel.
Interactieve content
Slaat het advies de nagel op de kop? Dan reageert u erop – of stelt u een bijkomende vraag. Die dialoog is de springplank naar verkoop.
Geef ook uw prospect de kans tot interactie. Voorzie elk content-stuk van een ‘reageeroptie’ zoals Disqus. Doet een lezer de moeite om u iets te vertellen of vragen? Bedank hem en geef snel een gepast antwoord.
Uw klant wil content die vindbaar, waardevol en interactief is. Die moet u dus polijsten, als was het een diamant uit de mijn van Sneeuwwitjes dwergen. He ho, he ho, je krijgt het niet cadeau …