string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/bedrijfspresentatie" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(46) "Zo redt u uw boodschap van de verdrinkingsdood" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/bedrijfspresentatie" ["image"]=> string(30) "images/bedrijfspresentatie.jpg" ["description"]=> string(90) "Laat uw lezer niet verdrinken in uw boodschap. Maar werp hem deze vier reddingsboeien toe." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Hoe uw bedrijf voorstellen? Hou uw lezer aan boord!
U staat aan het roer van een fantastisch bedrijf. En dat laat u graag zien: u stelt zich voor in een bedrijfspresentatie. “Wij zijn een gepassioneerd bedrijf!” “Dit jaar kozen tweehonderd klanten voor ons!” Ja ja, maar wat betekent u voor míj?
Kwaliteit! Gratis! Dynamisch! U stelt uw bedrijf voor en vuurt al uw argumenten als kanonskogels af op uw prospects. Maar knalt helaas ook de essentie van uw verhaal omver. Blub: uw boodschap verdrinkt jammerlijk. Uw lezer weet niet wat u concreet voor hem kunt betekenen.
Uw bedrijf voorstellen? Zet uw duikbril af!
Het verdict? U lijdt aan tunnelvisie. U kent uw bedrijf en de voordelen van uw producten door en door. Maar vergeet om vanuit het standpunt van uw onwetende, luie lezer te denken. Grijp deze vier reddingsboeien en zorg ervoor dat u uw bedrijf voorstelt zonder daarbij kopje onder te gaan.
Bedrijf voorstellen: veranker uw missie
Breng uw missie in kaart. Noteer zo beknopt mogelijk de bestaansreden van uw bedrijf. Let op: dat is moeilijker dan u denkt. Ons voorbeeld helpt u op weg:
Schrijf.be is het toonaangevende Nederlandstalige copywritingbureau, en wil dat blijven.
Daartoe schrijven, herschrijven, corrigeren en hertalen wij uw commerciële en zakelijke teksten. Zo verwoorden wij de producten of diensten van ondernemingen, besturen of verenigingen in Nederlandstalige teksten die doen doen.
Bedrijf voorstellen: duik naar parels
Geheimpje: uw lezer is eigenlijk niet geïnteresseerd in uw bedrijf. Wel in wat dat voor hem betekent. Vis de unieke voordelen van uw organisatie voor hem op en stel hem zo uw bedrijf gaandeweg voor.
Bijvoorbeeld:
Als klant krijgt u bij Schrijf.be onovertroffen tekstkwaliteit door drietrapskwaliteitscontrole binnen strakke deadlines.
Geheimpje: uw lezer is niet geïnteresseerd in uw bedrijf.
Bedrijf voorstellen: doe de kijktest
Kreeg u uw bedrijfspresentatie op papier? Dan is het tijd voor de ultieme controle: de kijktest. Kunt u de essentie van uw tekst samenvatten in enkele zinnen – of zelfs woorden? Dan pikt de lezer uw boodschap gegarandeerd op. Zo niet: gooi alle ballast overboord, tot de essentie komt bovendrijven.
Bedrijf voorstellen: verlaat het schip
De beste remedie tegen tunnelvisie? Neem afstand van de tekst waarin u uw bedrijf voorstelt. Lees hem na een paar dagen onbevooroordeeld opnieuw of laat er een schrijfmatroos op los!