string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(34) "https://schrijf.be/nl/blog/adblock" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(34) "https://schrijf.be/nl/blog/adblock" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Blokkeer niet op AdBlock
Dat reclamespotje voor een YouTube-filmpje? Die banner boven een populaire krantensite? Die hippe Facebook-advertentie? Weggegooid geld: AdBlock schermt surfers hermetisch af. Hoe bereikt u uw doelgroep wél? Met contentmarketing.
De meest gebruikte browser in België en Nederland? Google Chrome. De meest gebruikte Chrome-extensie? AdBlock, dat alle online-advertenties filtert.
Weg met advertenties
Heel wat Belgen en Nederlanders surfen dankzij AdBlock door cleane websites. Op Facebook, op krantensites, op YouTube: nergens stoten ze nog op opdringerige reclame. Wég zijn de banners, filmpjes of gecamoufleerde Facebook-advertenties!
Het succes van AdBlock is voor adverteerders natuurlijk … vervelend. Want hoe bereikt u wie met zijn laptop of smartphone is vergroeid? En net uw grootste onlineconsument is? Met contentmarketing.
Contentmarketing verplicht
Ja, onlinereclame is gemakkelijk. Maar ook totaal inefficiënt. Probeer uw potentiële klanten er dus niet langer van te overtuigen dat uw merk het beste is: door AdBlock krijgen ze die eenrichtingsreclame toch niet te zien. Nee, toon hen dat uw merk het beste is: bewijs wat u waard bent met tips, advies en expertise. En zet AdBlock een hak.
Van vos naar jager
Doet u aan contentmarketing? Dan schreeuwt u niet om aandacht, met een boodschap die alleen maar wordt wegge-AdBlockt. U bent slimmer, want uw klanten gaan zelf naar uw diensten op zoek. Ze vinden u via de juiste hashtags op Twitter, ze volgen u op Facebook of voegen u toe aan hun RSS-feed. Door meerwaarde te bieden, omzeilt u AdBlock en nestelt u zich in de hoofden van uw prospects.
Samengevat? Ga niet (alleen) voor de gemakkelijkheidoplossing – reclame. Maar kies resoluut voor ‘intelligente reclame’: het delen van kennis.