string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/3-tips-linkedin" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/3-tips-linkedin" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
3 tips voor uw bedrijfspagina op LinkedIn
LinkedIn? Dat is het meest volwassen lid van de socialemediafamilie. Twitter, Facebook en Google Plus zijn eerder ludiek en vluchtig – LinkedIn heeft meer sérieux. Dat maakt het dé marktplaats voor iedereen die professioneel bezig is. En dus ook een uitstekende uitvalshoek voor ... uw bedrijf.
Bent u een beginnende LinkedIn'er? Dan helpen deze drie tips u om het meeste uit uw profiel te halen. Zit uw bedrijf nog niet op LinkedIn? Maak dan eerst een bedrijfspagina aan. U hebt hiervoor alleen een persoonlijk profiel nodig – dat u zó bijschaaft.
Tip 1: zet uw bedrijf op de kaart
Professioneel overkomen? Zorg dan eerst en vooral voor een rake samenvatting.
Op uw bedrijfspagina, maar ook ... op het profiel van uw werknemers.
Niet alleen uw bedrijfspagina bepaalt de uitstraling van uw onderneming.
Ook de persoonlijke profielen van uw werknemers dragen hun steentje bij.
Want voegen uw medewerkers nieuwe klanten toe?
Dan wilt u dat hun profielen professionaliteit uitstralen.
Kort: zorg voor een korte, professionele omschrijving van uw bedrijf. Lengte: maximaal één alinea. Bied uw medewerkers aan om deze alinea bij hun persoonlijke werkervaring te zetten. De tweede alinea vullen ze dan aan met hun specifieke taken. Iedereen wint: hun privéprofiel én uw bedrijfspagina gaan erop vooruit.
Tip 2: blijf bewegen
Socialemediakanalen zitten vol leven. Wilt u als bedrijf relevant zijn op LinkedIn? Zorg er dan voor dat u beweegt.
Kort: post actuele updates, ga in dialoog met prospects en deel nieuws van andere bedrijven. Alleen een levendige bedrijfspagina trekt nieuwe klanten aan.
Tip 3: kies uw doelpubliek
Een groot voordeel van LinkedIn? U kiest zelf welke update wie bereikt.
Optie 1: doelgroep aanpassen
Misschien hebt u een post die alleen relevant is voor een specifieke groep. U mikt bijvoorbeeld op:
- grote bedrijven
- prospects uit een specifieke sector
- klanten met een eigen zaak
Dankzij LinkedIn kiest u voor elke post een specifieke doelgroep:
Optie 2: showcasepagina's
Een andere manier om uw communicatie aan uw doelgroep aan te passen? Showcasepagina's. Daarmee zet u specifieke producten of diensten in de kijker.
Als kledingwinkel maakt u bijvoorbeeld aparte showcasepagina's voor mannen-, vrouwen- en kindermode. Volgen prospects deze pagina's? Dan krijgen ze alleen de updates die hen interesseren.
Schrijf.be heeft zo aparte pagina's voor SEO-copywriting en eindredactie, vervlaamsing en de schrijf-beter-tips.
Kort: spits uw communicatie toe op uw doelpubliek. Zijn bepaalde updates maar voor een beperkt aantal mensen interessant? Pas dan uw doelpubliekinstellingen aan – of maak een nieuwe showcasepagina aan.
Kleine investering, veel winst
Sterke LinkedIn-teksten? Die oogsten meer prospects, en bevestigen het professionele imago van uw bedrijf. Hebt u zelf geen vlotte pen? Laat dan een copywriter door uw account glijden: die schaaft uw bedrijfspagina bij, en verbetert uw persoonlijk profiel.