Tone of voice zat meteen goed
Toerisme Kempen is toe aan de tweejaarlijkse opfrissing van zijn vakantiegids. Als vanouds doet het daarvoor een beroep op Schrijf.be. Opdracht: lok mensen uit alle hoeken van Vlaanderen en Nederland naar de veelzijdige Kempen!
Tevreden grasduinen
Kim Nagels, consulent marketing van Toerisme Kempen, grasduint tevreden in de gloednieuwe Vakantiegids (Vraag 'm aan!). Het resultaat is een 117 pagina’s tellende brochure die de lezer doet verlangen naar het eerstvolgende weekendje weg.
Kim blikt terug op de making-of: “In samenspraak met vormgevingsbureau ViaVictor bepalen we de formats, opbouw en indeling volgens thema’s. Binnen die krijtlijnen verzamel ik informatie, zowel op het wereldwijde web als ter plaatse. Die bundel ik in bullet points om Schrijf.be-copywriter Roel mee te briefen.”
Eén copywriter voor ons alleen
Begin december 2020 stromen de eerste briefings binnen. En de deadline? Midden februari 2021! Een bijzonder grote kluif dus voor een enkele copywriter.
“Roel blokkeert daarom drie maanden in zijn agenda om zich exclusief over onze opdracht te buigen. Zo haalt hij niet alleen moeiteloos de deadline, maar baden de teksten nu ook in een harmonische uniformiteit. En wekken ze het precies gevoel op dat we met deze gids wilden uitstralen.”
De kwaliteitsbewaker en de corrector volgden getrouw in zijn zog, zodat elke nieuwe tekst snel in Kims mailbox viel.
Groot voorstellings- en inlevingsvermogen
Kim: “De brochure weerspiegelt het grondige studiewerk. Roel raadpleegde de informatie die ik aanreikte, tot op de vezel. Hij vormde zich zo een heel goed beeld van attracties en locaties, zonder dat hij die noodzakelijk zelf bezocht. Uit ervaring weet ik dat zoiets niet evident is.”
Vertrouwen herbevestigd
Kim: “Ons vertrouwen in Schrijf.be wordt opnieuw bevestigd. En zo blijven zij onze vaste tekstpartner.”