Interne communicatie
Uw nummer 1-klanten? Uw werknemers. Gun hen dezelfde vipbehandeling als uw eindklanten door uw interne communicatie te verbeteren. Geen tijd? Moeilijk? Vraag het aan uw externe tekstschrijver.
Interne communicatie verbeteren
= extern imago versterken
Uw belangrijkste klanten? Dat zijn uw werknemers. Want zij zijn uw bedrijfsambassadeurs.
Uw werknemers zijn uw bedrijfsambassadeurs.
Communiceert u helder en motiverend met hen? Dan nemen zij die aanpak onbewust over. Door uw interne communicatie te verbeteren, draagt u bij tot een krachtiger imago voor uw bedrijf.
Waarom wordt de interne bedrijfscommunicatie dan vaak zo stiefmoederlijk behandeld? Wij hebben geen idee. Maar wél de oplossing!
Laat ons uw interne communicatie boosten
Interne communicatie verbeteren?
Geef ze uit handen
Het lijkt een contradictie: uw interne communicatie verbeteren door ze in handen te geven van een externe copywriter.
Zelfs goed nieuws kan demotiveren, als u het slecht brengt.
Maar dat is het net niet. Want hij kan afstand nemen. In de huid kruipen van uw werknemers om in te schatten hoe uw boodschap bij hen overkomt. Want zelfs goed nieuws kan demotiveren als u het slecht brengt.
Interne communicatie verbeteren?
'Verkoop' managementbeslissingen
Interne communicatie draait vaak rond strategische of tactische managementbeslissingen, die moeten worden uitgevoerd.
Helaas leggen uw medewerkers ze vaak naast zich neer. En schieten ze over de hoofden heen, waardoor ú op een muur van onbegrip stuit.
Uw communicatieprofessionals
Laat er geen misverstand over bestaan: alleen u bepaalt wát er wordt gecommuniceerd.
Wij zorgen ervoor dat uw interne communicatie met de juiste woorden gebeurt:
- Uw (gedrukte) personeelsblad of e-personeelsbericht lééft.
- Uw intranet gonst van de activiteit.
- Uw employee benefits package spreekt in 'mensentaal'.
- Uw interne memo's verhelderen (lees ook deze tip over onderwerpregels).
- title: Kantoor te huur in Mechelen (7,5 €/m2 )
- image:
- description: Werken en vergaderen in stijl. Flexibele ruimtes.
Kantoor te huur in Mechelen
Werk en vergader in stijl - voor maar 7,5 euro/m2
- Wordt uw bedrijfsruimte te groot door thuiswerk?
- Of barst uw kmo uit haar voegen?
- Wilt u uw werknemers op kantoor een huiselijk en comfortabel gevoel geven - in een omgeving die aanzet tot nieuwe ideeën en interactie?
- Wilt u uw klanten in stijl ontvangen?
Huur dan dit Mechelse kantoor van uw dromen.
Kantoor te huur in Mechelen: klasse en comfort
De gevel van dit herenhuis verraadt het al: hier huist een bedrijf met klasse. Het pand verenigt verleidelijke art deco-elementen met modern comfort. In de meeste ruimtes kiezen uw werknemers hun kamertemperatuur met individuele airco’s.
Ze baden in het licht van krachtige maar minimalistische led-verlichting. En werken stofarm op keramische tegels, recent geplaatste anti-allergene tapijttegels of de originele mahoniehouten plankenvloer.
Mechels kantoor te huur: flexibele indeling
Polyvalentie troef!
De 8 kantoorruimtes op bijna 300 m2 gebruikt u geheel volgens uw noden en wensen. Als individueel of gedeeld kantoor, ontvangstruimte, vergaderzaal of salon. Hun oppervlaktes variëren van 17 tot 42 m2 en hun vorm van vierkant tot langwerpig.
De bovenverdieping onder het dak met twee veluxen, is ideaal als eet- en/of ontspanningsruimte. En in de kurkdroge kelders geeft u uw archief een veilig onderkomen.
Efficiëntie troef!
Ja, WiFi werkt goed, maar bedraad werkt beter.
Daarom vindt u, royaal verspreid in alle kantoren, een overschot aan netwerkstopcontacten – bekabeld met snel CAT6. Gebruik ze voor uw computers en telefoons.
In de kelder huist trouwens zowel een analoge als digitale telefooncentrale.
Connecteer tegen lichtsnelheid
Kantoren huren in Mechelen? Eis gebruiksgemak
Even ongedwongen van gedachten wisselen?
Nip van een koffie aan de 5 meter lange granieten toog op het gelijkvloers – met uitschuifbare ijskast in onderbouw. Of tank bij in de keuken op de tweede verdieping.
Komen uw werknemers met de fiets? Of houden ze zelf hun rendabiliteit op peil met een middagrun?
Op de eerste verdieping frissen ze zich op in de badkamer met douche en toilet. Extra toiletten vindt u zowel op de eerste als de tweede verdieping.
Kantoorruimte huren in Mechelen: terras in de stad
Even ontspannen tijdens de middagpauze? Of snel een nicotineteug happen?
Stap via een van de twee schuiframen het betegelde terras van 35 m2 op, met onderhoudsarme taxusafboording.
Kantoor te huur in Mechelen: 100% bereikbaar
Het pand nestelt zich in een rustige woonstraat op drie minuten stappen van het Mechelse centraal station.
Met de auto?
In een straal van 300 meter vindt u meerdere individuele parkeergarages, daarnaast is het bij het station mogelijk om een werknemerskaart te gebruiken.
In de Willem Geetsstraat zelf vinden uw bezoekers altijd wel een (betaald) plaatsje. Zij rijden haast rechtstreeks de E19-autoweg op: Mechelen doet zijn naam als draaischijf tussen Brussel en Antwerpen alle eer aan!
Folders en flyers laten maken
Leest ú alles wat u in uw brievenbus vindt? Of wat u op straat krijgt toegestopt? Nee: flyers en folders waaien vaak als herfstblaadjes de vergetelheid in. Maar úw flyer of folder niet – tenminste, als u hem door Schrijf.be laat schrijven.😏
First things first: wat is het verschil tussen flyer, leaflet en folder?
De overlevingsdrang van uw folder en leaflet
Is uw flyer een eendagsvlieg, dan is uw leaflet of folder hoogstens een ‘weekdier'.
Dat neemt niet weg dat ze nuttig zijn - op voorwaarde dat hun boodschap krachtig is. En nazindert wanneer de boodschapper uit beeld is verdwenen.
Maak uw lezer nieuwsgierig met uw flyer
Vertel niet alles. Daar hebt u de ruimte toch niet voor.
Beperk u tot één boodschap
Beperk u tot één boodschap. Hebt u een nieuw product? Organiseert u een evenement? Plant u een actie?
Prop uw folder of flyer niet vol, maar houd het eenvoudig - rechttoe rechtaan.
Folders en flyers laten maken door ... Schrijf.be
De eerste functie van een folder of flyer is niet informeren, maar activeren.
Een goede folder of flyer is een appetizer die de honger aanwakkert.
En uw klant of prospect naar de rest van het menu leidt:
- uw brochure
- uw website
- uw landingspagina
- uw evenement
- uw verkoper of promodienst
Laat u het schrijfwerk liever aan een professional over? Neem dan contact op met onze coördinator.
Direct mail:
verkoopbrief schrijven
Een papieren brief trekt meer dan ooit de aandacht. Waarom? Omdat u er bijna geen meer krijgt, nu bijna alles digitaal loopt. Zorg er dan wel voor dat uw brief origineel én oprecht is. Hulp nodig? Schrijf.be!
Direct mails met respons
Akkoord, direct mail is niet zaligmakend. Maar zeker niet waardeloos: postorderbedrijven verdienen er hun brood mee.
De dialoogmethode: wetenschappelijke regels voor succes
Hoe zij dat doen? Door mailings te schrijven volgens geijkte formules voor succes: die van neuromarketeer Vögele. Daarbij beantwoordt Schrijf.be een voor een de (onbewuste) vragen die uw lezer zich stelt. Zo leiden we hem van uw brieflogo naar de actie die u voor ogen hebt. En krikken we uw respons gigantisch op.
Renderen verkoopbrieven (acquisitiebrieven)?
Telt u even mee? Dit is het kostenplaatje van een doorsnee-verkoopbrief (acquisitiebrief):
- concept: 10%
- prepress: 10%
- druk: 25%
- verzending: 50%
- copywriting: 5%
Het resultaat?
Prima, als u het aantal respondenten telt.
Angstaanjagend als u de kosten per respondent berekent.
Besteed íéts meer aan de copywriting van uw direct mails. En krijg tonnen meer respons.
Dat kan anders.
Besteed gewoon een fractie meer aandacht aan de excellente copywriting van uw mailings: laat ze door ons (her)schrijven volgens de regels van de kunst.
Ontdek direct mail-voorbeelden
Direct marketing met hoog antwoordpercentage
Wilt u wel de resultaten, maar niet de hoge kosten per contact?
Dan is het tijd voor de aanpak van Schrijf.be: de inhoud dicteert de wet, en niet de verpakking. Zo bespaart u op vierkleurendruk, duur papier en portkosten. En rijft u toch een hoge response rate binnen.
De inhoud van uw direct mail dicteert de wet, niet de verpakking
Verkoopbrief (her)schrijven? Schrijf.be!
Aan u de keuze:
- Wij schrijven uw direct mail vanuit briefing.
- Of herschrijven uw verkoopbrieven tot ze scoren.
Acquisitiebrieven in Nederlands, Frans en Engels
Wenst u uw mailing meteen ook in bruisend Frans of Engels?
Geen probleem voor de native writers van Schrijf.be. Zij hebben respect voor de inhoud van de brontekst en de subtiliteiten van de doeltaal.
Vragen over uw direct mail?
Hebt u vragen? Stel ze ons meteen.
Graag eerst voorbeelden? Hierzo!
Uw Facebook-bedrijfspagina
Uw Facebook-bedrijfspagina maakt of kraakt uw imago. U houdt niet langer een monoloog. Nee, u gaat een authentiek gesprek aan met prospects, klanten en partners.
Authenticiteit troef op uw Facebook-bedrijfspagina
Schep een helder beeld van uw bedrijf op Facebook. Prijs waardevolle partners aan, breng uw productieproces in beeld, of toon hoe prospects zélf aan de slag gaan. Entertain.
Kortom: trek klanten op een eerlijke manier aan en giet uw advies in een fris, leuk of plagend tekstjasje. Meng uw interessante weetjes zuinigjes met bedrijfs- en verkoopnieuws. De ideale mix tussen veel meerwaarde en een beetje reclame bouwt gestaag aan een vast publiek.
Giet uw advies in een authentiek jasje: degelijk of fris, leuk of plagend.
Worstelt u met de toon van uw bedrijfspagina?
Zit de verhouding tussen advies en promotie scheef?
Uw bedrijf gaat in dialoog op Facebook
Uw bedrijfspagina op Facebook is tweerichtingsverkeer.
Vraag naar de wensen en verzuchtingen van uw volgers, prospects en partners. Reageer en ga aan de slag met hun input. Tag of vermeld (mention) de personen die u wilt bereiken.
Facebook zakelijk? Slinks links leggen
Uw Facebook-tijdslijn is de plaats bij uitstek om uw raad en uw verhaal te verspreiden. Leg er de link naar uw tippagina’s: zo pikken mensen uw advies op. Of u bezorgt het rechtstreeks: door hen te taggen. Zo verspreidt uw content zich als vanzelf – samen met uw merknaam.
Geen idee hoe u slinks links in uw Facebook-boodschap verwerkt? Klop bij Schrijf.be aan en win volgers.
Schrijf.be tovert duimpjes tevoorschijn
Facebook-marketing
Facebook-marketing is dansen op het slappe koord. Het is winnen of verliezen – zonder tussenweg.
Uw Facebook-bedrijfspagina danst op het slappe koord
Tone of voice, planning, posts: slaat u de verkeerde toon aan? Dan veegt u eigenhandig uw bedrijfsimago van tafel. Speel dus op safe en laat Schrijf.be uw plaats aan tafel innemen voor:
1. Facebook-posts
De juiste snaar raken is cruciaal voor uw Facebook-bedrijfspagina. Tast af wat uw doelpubliek boeit en hoe uw boodschap daarin past.
Bang om met een valse noot te beginnen? Schrijf.be componeert en dirigeert in samenspraak met u de geschikte toon voor uw posts. Zo tasten we samen af wat uw doelpubliek boeit en hoe úw boodschap daarin past.
2. Facebook-planning
Irriteer uw Facebook-volgers niet met spam. Werk methodisch volgens een uitgekiende planning.
Welke posts doen het goed? Wanneer plaatst u ze? Hoe krijgt u volgers zover dat ze uw content delen?
De contentwriter van Schrijf.be neemt u deze zorg uit handen. Hij leert u werken met socialmediaplanningtools.
3. Facebook-advies
Een Facebook-bedrijfspagina hebben is één ding. Ze onderhouden een ander. Want u krijgt sowieso reacties - negatief of positief. En de afzender wil een gefundeerd antwoord - en wel meteen.
Vindt u de woorden niet of bent u te emotioneel betrokken om correct te reageren? Dan kraakt Schrijf.be voor u de harde noot: met een niet-aanvallend weerwoord of professioneel advies, dat niet zwaar op de hand ligt.