string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/zwarte-katten-doen-klikken" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/zwarte-katten-doen-klikken" ["image"]=> string(45) "https://schrijf.be/images/blog/zwarte-kat.jpg" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Zwarte katten doen klikken
Vrijdag de dertiende: gefundenes Fressen voor marketeers. En voor copywriters die zich op een top topical willen uitleven. Maar hoe val je op tussen alle adverteerders die met de notoire ongeluksdag hun waren aanprijzen? Zeker als je banale producten slijt?
Aandacht! Aandacht!
Conrad is een leverancier van kantoor- en andere spullen waarvoor ik totaal geen interesse heb. Zijn mails delete ik als spam. Toch slaagt hij er nu met een simpele onderwerpregel in om mijn aandacht te trekken:
Zwartekattenverschrikker | 7-delige bitset | Mini-monstertruck: weg is pech
Zwartekattenverschrikker? Wat is dat in godsnaam? Moet ik weten. Dus klik ik door naar de mail:
Beste mevrouw Hubens,
Onmisbaar op vrijdag de 13e: een zwartekattenverschrikker voor 34,99. Zeven brengt geluk, daarom een 7-delige bitset voor 3,99. Op=op, weg=vandaag dubbel pech: een mini-RC-auto voor slechts 25,-.
Zet je lezer op het verkeerde been
Geestig, vind ik. Conrad (of toch zijn copywriter) heeft alvast mijn sympathie gekregen.
En de zwartekattenverschrikker? Het blijkt gewoon een apparaat dat ongewenste huisdieren uit je tuin verjaagt. Door er een ongewoon woord voor te gebruiken, activeert Conrad mijn nieuwsgierige aagje. Ik blijf doorklikken. Missie geslaagd. Of hoe goede copy niet ingewikkeld hoeft te zijn.