string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/wat-als-je-zelf-de-klant-bent" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/wat-als-je-zelf-de-klant-bent" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Wat als je zelf de klant bent?
Geen strengere klant dan een copywriter! Dat ondervond ik aan den lijve, toen ik een e-mailing schreef voor ... mezelf. De opdracht scheen eenvoudig: schrijf een e-mailing die de lezer overtuigt om mijn deelname aan de Oxfam Trailwalker te sponsoren. De briefing was overweldigend: website, nieuwsbrieven, promotiemateriaal en persartikels. Dit wordt een makkie, dacht ik. En ik zette me enthousiast aan het schrijven.
Stappen tegen armoede
De Oxfam Trailwalker? Dat is stappen tegen armoede, 100 kilometer in 30 uur, in teams van 4 personen. En minstens 1500 euro inzamelen. Bij vrienden, familie, klanten, ... De organisatie heeft daarvoor brieven en e-mailings die je mag gebruiken. Maar een beetje copywriter schrijft die zelf, toch?!
Schrijven tegen armoede
Twee uur later lagen er al drie versies in de prullenmand. Allemaal gesneuveld op de eerste en belangrijkste schrijf-beter-test: de Egotest. En zéker voor de Nouentest. Ik was voor één keer mijn eigen onderwerp. En dat viel niet mee! Uiteindelijk koos ik voor een heel directe aanpak: Mijn voorstel: ik wandel, jij sponsort. Zo vormen we samen het pérfecte team. Doe je mee? Met een opvallende onderwerpregel: Ik heb je hulp nodig!