Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(45) "https://schrijf.be/nl/blog/vijfsterrenteksten"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(45) "https://schrijf.be/nl/blog/vijfsterrenteksten"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Vijfsterrenteksten?

Zonet krulden mijn tenen zo hard dat hun nagels zich in mijn voet boorden. Waarom? Omdat mijn maag draait als cowboys ons vak bederven. Wat vindt u van deze website?

textbroker

 

Goed, iedereen moet zijn boterham verdienen. Dus een freelancecopywriter die al eens onder de marktprijs duikt, omdat hij om werk verlegen zit? Het is hem vergeven.

Maar een Nederlandse concurrent (sic) die bewust ondermaatse teksten aflevert, geschreven door een hond met een hoed op? Daarvan gaat deze jongen projectielbraken. Je klanten teksten laten kiezen als een B&B met sterren: toilet op de gang of privé?

Instappen maar: voor 1,3 cent (!) per woord 'kan uw tekst zwakke formuleringen, spel- en/of grammaticafouten bevatten'. Jammer dat je er niet zeker van bent. En ziedaar: voor amper 0,4 cent meer worden ze vrijwel foutloos. Maar gewoon goed zijn ze nog niet: daarvoor moet u wel bijna het dubbele neertellen. "Nog een koopje", zou u denken.

Kan men nog schaamtelozer omspringen met onze taal? Waar is de bodem van het schrijversvat en -vak? Kielhalen, deze stielbedervers?

Alles voor SEO

Nu wéét ik wel waarvoor die kladteksten dienen: om Google om de tuin te leiden. Met massa's bijeengeharkte tekstflarden rond massa's trefwoorden. Maar wat de besteller van deze schrijfrommel zich niet realiseert, is dat hij zijn eigen imago mee doorspoelt.

Want wat doet ú als u via Google op een pagina belandt, met zwakke formuleringen badend in taalfouten? Juist: inpakken en wegwezen! Met in uw hoofd de naam en het logo van het bedrijf dat deze bagger over u uitstortte.

Wind ik me op? Oh, jazeker, want intelligente SEO-copywriting dient maar één doel: conversie. Uw prospect die klant wordt. Omdat uw webteksten én Google én uw prospect van vlees en bloed verleidden. Wel, dat is toch waarvoor mijn bedrijf staat.