string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(40) "https://schrijf.be/nl/blog/tomatentekort" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(40) "https://schrijf.be/nl/blog/tomatentekort" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Tomatentekort
Tussen kantoor en thuis zie ik op de Mechelse ringweg altijd weer het naambord van pizzeria 'Il Pomodoro': de Tomaat.
Waarom? Omdat tekstschrijvers vaak nauw samenwerken met art directors. En ik me dus afvraag waarom het hier verkeerd is gegaan. Waarom maar twéé tomaten als er vier O's voorhanden zijn? Zoals bij een Italiaanse naamgenoot? Of bij een Duitse met drie tomaten in zijn 'Il Pomodore'?
Vragen, vragen! Was de rode verf op? Viel de schilder van zijn stelling? Of ging het communicatiebureau voor een 'gewaagd idee'?
Ik zou het de restauranteigenaar kunnen vragen. Maar reken op uw creatieve inbreng. Iemand?