Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijven-voor-b2b-publiek"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(29) "Schrijven voor b2b doet u zo!"
  ["type"]=>
  string(7) "article"
  ["url"]=>
  string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijven-voor-b2b-publiek"
  ["image"]=>
  string(20) "images/blog/Hert.PNG"
  ["description"]=>
  string(88) "Hoe houdt u een b2b-publiek geboeid zodat het uw boodschap oppikt? Ontdek er alles over."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Schrijven voor b2b-publiek? De jacht is geopend!

Schrijven voor b2b? Daarvoor volgt u de gouden stelregels van Schrijf.be: wees direct, vermijd twijfelwoorden en gebruik professionele taal.

Schrijven voor b2b Trekt u zelf uw pen voor uw b2b-website, -brochure of -postkaart? Geweldig! Maar let op: pas uw jaagstijl aan. Want b2b-contactpersonen zijn een ras apart. U herkent ze aan chronisch tijdgebrek, dodelijke directheid en een no-nonsensementaliteit.

Schrijven voor b2b? Kies het rechte pad

U wilt bedrijven overtuigen om een beroep te doen op uw diensten: dat is duidelijk. Alleen: maakt uw website dat ook duidelijk? Weet een prospect in een, twee of maximaal drie zinnen wat hij aan u heeft? Mysterieuze slogans, grappige teamfoto’s en ultratechnische video’s? Fijn, maar hou ze aan de zijlijn. Want laat u een prospect in het ongewisse? Dan krijgt u het genadeschot.

Maak in een, twee of maximaal drie zinnen duidelijk wat u doet.

Schrijven voor b2b? Knal twijfel af

Een goede verkoper staat stevig in zijn schoenen. Zelfverzekerd. Daadkrachtig. Zonder enige twijfel. Een goede verkooptekst:

  • richt de spotlights voluit op uw USP’s
  • toont geen tekortkomingen – tenzij u die ruimschoots compenseert met andere troeven
  • laat geen ruimte voor ontkrachters

Blaas uw prospect omver met uw zelfverzekerde tekst. Opgelet: blaas niet té hoog van de toren – niemand houdt van een blaaskaak.

Schrijven voor b2b? Mik niet op jonkies

Associeert u copywriting met hippe teksten met een hoekje af? Klopt deels … Slang, dialect en jeugdtaal komen wel eens aan bod in advertenties, YouTube-filmpjes of radiospotjes. Logisch, er worden vooral b2c-producten aan de man gebracht. En consumenten laten zich verleiden door herkenbare nonchalance en een behaaglijke sfeer.

Maar een professional? Die zoekt rotsvaste betrouwbaarheid en een strakke follow-up. En daarvan overtuigt u hem níét met slang of streektaal.

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.Moeilijk? Schrijf.be helpt u.