Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Zelf beter leren schrijven?
Dat lukt op een halve dag.

Schrijven voor b2b-publiek? De jacht is geopend!

Schrijven voor b2b? Daarvoor volgt u de gouden stelregels van Schrijf.be: wees direct, vermijd twijfelwoorden en gebruik professionele taal.

Schrijven voor b2b Trekt u zelf uw pen voor uw b2b-website, -brochure of -postkaart? Geweldig! Maar let op: pas uw jaagstijl aan. Want b2b-contactpersonen zijn een ras apart. U herkent ze aan chronisch tijdgebrek, dodelijke directheid en een no-nonsensementaliteit.

Schrijven voor b2b? Kies het rechte pad

U wilt bedrijven overtuigen om een beroep te doen op uw diensten: dat is duidelijk. Alleen: maakt uw website dat ook duidelijk? Weet een prospect in een, twee of maximaal drie zinnen wat hij aan u heeft? Mysterieuze slogans, grappige teamfoto’s en ultratechnische video’s? Fijn, maar hou ze aan de zijlijn. Want laat u een prospect in het ongewisse? Dan krijgt u het genadeschot.

Maak in een, twee of maximaal drie zinnen duidelijk wat u doet.

Schrijven voor b2b? Knal twijfel af

Een goede verkoper staat stevig in zijn schoenen. Zelfverzekerd. Daadkrachtig. Zonder enige twijfel. Een goede verkooptekst:

  • richt de spotlights voluit op uw USP’s
  • toont geen tekortkomingen – tenzij u die ruimschoots compenseert met andere troeven
  • laat geen ruimte voor ontkrachters

Blaas uw prospect omver met uw zelfverzekerde tekst. Opgelet: blaas niet té hoog van de toren – niemand houdt van een blaaskaak.

Schrijven voor b2b? Mik niet op jonkies

Associeert u copywriting met hippe teksten met een hoekje af? Klopt deels … Slang, dialect en jeugdtaal komen wel eens aan bod in advertenties, YouTube-filmpjes of radiospotjes. Logisch, er worden vooral b2c-producten aan de man gebracht. En consumenten laten zich verleiden door herkenbare nonchalance en een behaaglijke sfeer.

Maar een professional? Die zoekt rotsvaste betrouwbaarheid en een strakke follow-up. En daarvan overtuigt u hem níét met slang of streektaal.

Schrijft u voor een b2b-doelgroep? Wees to the point en veeg twijfel van tafel. Deel dit op
Schrijven voor #b2b? Ban slang en streektaal! Deel dit op
OMG! Schrijven voor b2b: minder gemakkelijk dan gedacht? Duik snel in onze tips. Deel dit op

Reageer

Wat klanten zeggen

Leuk geschreven! Nadat ik je tekst had gelezen, begon het al te kriebelen om snel weer op skiverlof te vertrekken!

Nele