string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-beter-206" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-beter-206" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Schrijf.beter 206
Wat Schrijf.be uniek maakt? Dat een kwaliteitsbewaker (de 'kwal') en een eindredacteur elke tekst naar een hoger niveau tillen. En dat gaat zó:
Kwaliteitsbewaking
Nieuw logo en nieuwe huisstijl nodig? Een communicatiebureau prijst zijn diensten aan in een folder. En daarin horen enkele citaten van klanten, zoals:
"Ik ben heel tevreden! Zelfs zonder een fikse som neer te tellen", lacht [naam].
Oké, als ik even doordenk, begrijp ik wat die klant bedoelt: "Zulke service verwacht je alleen als je duiten dokt." Helaas denkt de gehaaste lezer níét door. En onthoudt hij alleen 'fikse som' ...
Veiligheidshalve maak ik er dus van:
"Ik ben heel tevreden! Zeker omdat ik me niét blauw betaalde", lacht [naam].
En u die dacht dat u het altijd moest positief formuleren? Zoals in 'Zeker omdat het dan nog eens zo voordelig was.' Zo ver ga ik hier bewust niet. Omdat de geciteerde tekst dan wel héél erg zou afwijken van wat de klant werkelijk zei ...
Eindredactie
U kiest tussen een vijfsterrenhotel of een luxevilla.
√ U kiest voor een vijfsterrenhotel of een luxevilla.
Of: U kiest tussen een vijfsterrenhotel en een luxevilla.
In de eerste zin staat een versmelting van twee constructies:
'kiezen tussen x en y' en 'kiezen voor x of y'.