Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10 - info@Schrijf.be




Menu

Ode aan Moniek Delvou

De Dexia Bank presenteerde vorige week haar nieuwe naam. Of beter: de nieuwe naam van Dexia Bank lekte een dagje te vroeg uit. En dan spitst een copywriter natuurlijk de oren.

Moniek aan het woord

De naam kent u intussen ook: Belfius. Ik ben niet meteen fan, maar raakte wel in de ban van woordvoerster Moniek Delvou. Want - nieuwe naam te vroeg gelekt of niet - zij hield het hoofd koel. Ze legde afgelopen donderdag in Metro onder meer uit hoe de 'Bel' stond voor België, en dus voor de lokale verankering van de bank.

Actieve Belfius?

Niet zo moeilijk. Maar kon ze ook de altijd opbouwende kritiek van de Twitter-gemeenschap aan? Ja, dus.

De Twitteraars: "Belfius? Dat doet ons denken aan een actief bestanddeel in bepaalde merken yoghurt." Delvou: "Yoghurt is ook een product dat sterk lokaal verankerd is, dus ik zie het probleem niet."

Kijk, dát is nog eens communicatie. Op Twitter hoor je altijd kritiek, als je iets nieuws bekendmaakt. Het heeft geen zin om er met serieuze argumenten tegenin te gaan. Zet je gewoon erboven met een mopje.

Veni, vidi, vici

De laconieke yoghurt-reply was nog maar het begin van Monieks zegetocht. Was het jammer dat de nieuwe naam te vroeg lekte? Delvou: "We hadden natuurlijk graag zelf de aankondiging gedaan, maar het vroegtijdig uitlekken bewijst de nieuwsgierigheid en de betrokkenheid van het publiek en de media bij de verandering." Tsjakkaa, alweer een foutloze ronde gereden, Moniek.

En om af te sluiten? Een flinke portie zelfrelativering! Het nieuwe logo was nog niet gelekt, en werd pas een dag later bekendgemaakt. Delvou: "We moeten toch nog iets van verrassing kunnen inbouwen. (lacht)" Game, set and match!

Reageer

Captcha Image