Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(72) "https://schrijf.be/nl/blog/missing-link-tussen-vlamingen-en-nederlanders"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(72) "https://schrijf.be/nl/blog/missing-link-tussen-vlamingen-en-nederlanders"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Op zoek naar de missing link tussen Vlamingen en Nederlanders

Missing link tussen Vlamingen en NederlandersEen verhaal van aantrekken en afstoten, van tricolore en oranje, maar ook van bedachtzaam en direct: Vlamingen en Nederlanders zijn al honderden jaren veroordeeld tot elkaar en toch weer niet. Om het met U2 te zeggen: ‘Can’t live with or without you’.

Botten of laarzen?

Taal verenigt mensen, en Vlamingen delen een taal met hun noorderburen. Waarom bestaat Nederbelgië dan niet? Omdat Vlamingen en Nederlanders elkaar niet altijd begrijpen. Wil een Vlaming in Nederland een paar botten kopen? Dan kijkt de verkoper vreemd op. “Botten heb je in je lichaam!” repliceert de man verwonderd. Komt diezelfde Vlaming voor een paar laarzen? Niets aan de hand. Het valt dus wel mee met die 'gemeenschappelijke' taal.

Gooi een Nederlandse reclamecampagne nooit zomaar op de Vlaamse markt

Vervlaams

De taal is niet het grootste verschil. De Vlaming past van nature op zijn tellen, koestert argwaan en zegt niet meteen wat hij denkt. 'Wees altijd direct', krijgt iedere Nederlander met de paplepel ingegoten. Onze noorderburen zeggen dan ook waar het op staat. Een marketeer gooit daarom een Nederlandse reclamecampagne nooit zomaar op de Vlaamse markt. De typisch Nederlandse aanpak werkt niet in Vlaanderen. Hoe lost een slimme marketeer dat op? Hij vervlaamst de campagne en laat ze klinken zoals de Vlaming ze wil horen: degelijk, eenvoudig en doordacht. Dan slaat ze ook lekker aan in Vlaanderen, toch?