string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/infographic-maken" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(36) "Zo maakt u een krachtige infographic" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/infographic-maken" ["image"]=> string(46) "https://schrijf.be/images/blog/Infographic.jpg" ["description"]=> string(165) "Wilt u uw klanten en prospects iets vertellen? Gebruik dan een infographic. De lezer begrijpt de boodschap onmiddellijk en onthoudt hem langer. Succes gegarandeerd. " ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Hoe maak ik een infographic?
Wilt u snel de aandacht van uw lezer trekken? Maak uw verhaal dan visueel en vat het samen in een krachtige infographic. Geen idee hoe u een infographic maakt? Volg dan deze tips:
1. Bepaal welke info geschikt is voor een infographic.
2. Selecteer de inhoud die uw lezers zeker moeten onthouden.
3. Maak een eerste schets.
4. Surf naar Piktochart, Infogram of een andere tool en maak in enkele stappen uw infographic.
Kies de juiste vorm
Infographics zijn hot. Zorg dus dat u het hoofd koel houdt. Want sommige content laat zich nu eenmaal níét kneden tot een infographic.
Wilt u een verhaal vertellen? Héél veel cijfers meegeven? Diep graven? Dan moet u misschien geen infographic maken. Overweeg een blog.
Een infographic is als een knap lief: zonder inhoud bent u er snel op uitgekeken.
Beslis wat u wilt vertellen
Wat wilt u bereiken met uw infographic? Denk na over hoeveel info u erin wilt. En … halveer die dan. Of splits ze op: wilt u meer dan één boodschap meegeven? Laat dan meer dan één infographic maken.
Volg de regels van de kunst
Zoek inspiratie, zoals op Information is Beautiful. Zet een schets op papier. En school u bij vóór u uw infographic gaat maken: hoe stelt u uw data het best voor? Tip: positionering is het belangrijkst. Een stijgende of dalende grafiek, een hogere of lagere staaf, iets dichtbij of veraf, ... Positie zien we in één oogopslag. Pas daarna registreren onze ogen verschillen in grootte, vorm en kleur.
Kriebelt het om uw eerste infographic te maken? Beslis dan met welke tool u dat doet. Wij raden u alvast Piktochard en Infogram aan.
Vindt u het moeilijk om uw boodschap kernachtig samen te ballen? Klop dan aan bij onze copywriters. Zij pennen met plezier de tekst voor uw infographic neer.