Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Google en de mobiele koopknop

Google introduceert binnenkort mobiele koopknoppen. Binnenkort koopt u sneller dan het licht een paar sokken met uw mobiele telefoon. Of toch als het aan Google ligt. 

Deze week verspreidde The Wall Street Journal het nieuws dat de internetgigant experimenteert met mobiele koopknoppen. Een van de testkonijnen zou retailreus Macy's zijn. 

Googles mobiele koopknop in actie

Hoe de mobiele koopknop precies werkt? Wel, u zoekt bijvoorbeeld op 'Disney-ondergoed'. Waarop Google u de zoekresultaten presenteert. Mét een knop om meteen uw Pumba-slips en -topjes te kopen. 

U komt terecht op een speciale Google-check-out-pagina, níét op de site van de retailer in kwestie. Google verzorgt dus zelf de mobiele transactie en richt de betaalpagina in. Met ook de bezorg- en betaalopties, kleurkeuze, enz. Hoe adverteerders en retailers hierop zullen reageren, valt nog af te wachten. Branding van de pagina zal eventueel wel mogelijk zijn – tegen betaling. 

In de arena met Amazon en eBay 

Google bindt met de koopknoppen de strijd om de mobiele transacties aan met Amazon en eBay. Het verschil met deze e-commerceplatforms? Bij Amazon en eBay betaalt u als adverteerder een percentage op de transactie, ná de aankoop. Google rekent de adverteerders de cost per click (CPC) aan, ongeacht het aantal reële aankopen.

Googles mobiele koopknop = naar een onestopshop?

Het grootste voordeel van de koopknoppen voor de mobiele surfer? Hij of zij blijft constant en veilig binnen éénzelfde platform. Vergelijk het met de Instant Articles op Facebook: Zuckerberg en co. presenteren de Facebook-gebruikers sinds kort inhoud van grote uitgevers rechtstreeks in het sociale netwerk. Zo klikt u als gebruiker nog zelden weg naar een andere site.  

Juicht u de koopknop toe? 

Bent u zelf actief in de retailbusiness? Of boeit de Google-logica u mateloos? Ik ben alvast benieuwd naar uw reactie. Spui gerust uw mening in het commentaarvak hieronder. 

Reageer