Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Discussiëren doe je zo

Gehoord in Volt, tijdens een discussie tussen kledingzaak Pelsland en dierenrechtenorganisatie Gaia: “Voor u is alles zwart-wit. Terwijl we ontdekten dat ‘vijftig tinten grijs’ véél leuker zijn.”

Do: taalhumor met grote doelgroep

Bingo! Gelach bij het studiopubliek. Bewondering bij mij thuis. Want ongeacht het onderwerp en los van wie gelijk heeft, Pelsland-zaakvoerder Wajsberg heeft het begrepen: discussies win je niet alleen met sterke argumenten. Ook met originele en verrassende taal.

Lukt het je daarbij ook nog eens om iets ethisch betwistbaars zoals bont te koppelen aan een bestseller over seks - wél algemeen geapprecieerd? Dan weet je het publiek helemaal ... tja, te prikkelen.

Don't: taalhumor voor tegenpartij

Al blijft daarbij één regel gelden: trop is altijd te veel. En dus had Wajsberg beter géén promotieposter voor zijn website getoond. Op de foto? Wajsberg als Cruello - de mannelijke tegenhanger van Disney-personage, bontliefhebber en dierenhater Cruella De Vil.

Sarcasme (hopelijk, toch). Een taalspelletje. En weer een link naar wat het grote publiek smaakt: Disney. Maar geen gelach toen ... of toch: Gaia gniffelde. Zij hadden hét nieuwe antibontcampagnebeeld te pakken.

Reageer

Tevreden partners

Om een voorbeeld aan te nemen!
Gelukkig met deze contentpartner
Teksten met een twist
Meteen een goed gevoel bij de teksten
Snelheid, vriendelijkheid en opvolging
Ik lig nergens meer wakker van
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Ik ga met een gerust hart slapen
Net wat een start-up nodig heeft
Professioneel, prettig, dynamisch
De journalisten happen toe!
Hartelijk en duidelijk, boeiend en concreet
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Een baken van kwaliteit
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Heel herkenbaar voor onze klanten
English, in other words
De communicatie blééf gewoon lopen
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud

Wat klanten zeggen

De resultaten van de mailing zijn beter dan we verwacht hadden: 20%! Heb je trouwens al eens overwogen om mee te doen aan de Gouden Veercompetitie?

Danny Cools
Softwize