Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

De wereld wordt parking

Gastblog door Bart De Clerck. Bart is zaakvoerder van communicatiebureau Com-Fort, notoir Twitteraar en medeauteur van het pas verschenen boek 'De rest is parking'.

Positieve impact

bart de clercknewOk! Sociale media…. Ze worden vaak verguisd wegens de ongefilterde, ruwe en polariserende inhoud die je erop terugvindt. Er zijn altijd mensen die het niet kunnen laten, natuurlijk.

Alle Twitter- en Facebookberichten dan maar met het kind en het badwater weggooien? Daarvoor ken ik dan weer te veel mooie voorbeelden van positieve acties die zonder sociale media niet zouden gelukt zijn. De inzameling voor baby Pia bijvoorbeeld, de manier waarop een goed doel als Stop Darmkanker zijn belangrijke boodschap aan een breed publiek weet over te brengen, of gewoon de vele bekende of minder bekende mensen met wie je het contact vlot onderhoudt.

Zaaien en oogsten

Het  is zoals in het echte leven: een verhaal van zaaien en oogsten. Je krijgt veel terug als je het positief houdt. Joost Houtman en ik kunnen ervan meespreken. We schreven een boek dat werd gepubliceerd bij een degelijke uitgeverij, hadden een feestelijke boekpresentatie, zagen het boek mooi liggen blinken in de etalages en signeerden op de obligatie Boekenbeurs. Het resultaat? De rest is parking, want zo heet boek dat uiteraard over Antwerpen gaat, is inmiddels toe aan zijn zevende druk en ging een kleine zevenduizend keer over de toonbank. Dank u daarvoor sociale media! Dankzij onze regelmatige posts op Facebook, LinkedIn ea. waren er zelfs uitgeweken Antwerpenaren in Nieuw-Zeeland, Bangladesh en in nog een resem dichterbije landen die De rest is parking absoluut in huis wilden halen. De parking werd dankzij sociale media wel erg groot.

Blauwe vogeltje

Dankzij het blauwe vogeltje dat Twitter heet, kenden we een vliegende start. Samen met zijn broertjes LinkedIn, Facebook en Instagram waren we meteen gelanceerd. Het nieuwsitem in het VTM-Nieuws kreeg een tweede en een derde leven en werd alleen al op mijn eigen LinkedIn-account zesendertigduizend keer bekeken. Reclame: gratis en voor niks dus. Bovendien publiciteit die werkt!

Een boek schrijven is één ding. Een boek verkopen is een ander. Zonder sociale media had het nooit zo’n vaart gelopen. Dat durven we zelfs in Antwerpen grif toegeven!  

Gastblog logo klein

Reageer