string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_dommeblondjes" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(34) "Zorgt u voor een knallende inhoud?" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_dommeblondjes" ["image"]=> string(49) "https://schrijf.be/images/blog/website-inhoud.jpg" ["description"]=> string(79) "Bied uw klanten meer dan mooie plaatjes. Overhalen doet u met de juiste inhoud." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Website mét inhoud
Verblind uw lezers niet met een flitsend webdesign. De inhoud komt altijd vóór de verpakking.
Vermijd domme blondjes*
Pleidooi voor websites met inhoud
Waar vindt u domme blondjes* op het internet? Antwoord: waar u maar kijkt. De domme internetblondjes zijn de flitsende sites volgepropt met technische hoogstandjes. Of de grafische doordrukken van een 'papieren' bedrijfsbrochure. Adembenemend bij een vluchtige ontmoeting, maar u bent er snel mee uitgepraat.
* Bent u blond? U hoeft u niet aangesproken te voelen. De Schrijf.be-site wordt alleen geraadpleegd door slimme blondjes!
Besteedt u uw websitebudget optimaal?
Vraag 1: als u als zakelijke gebruiker surft, hoeveel tijd besteedt ú dan aan het zoeken naar betrouwbare informatie? 80 procent? 90 procent?
Vraag 2: hoeveel van uw internetbudget besteedt u aan de inhoud van uw eigen bedrijfssite? 10 procent? 20 procent?
De exacte percentages doen niet ter zake. Feit is dat het internet in de eerste plaats gebruikt wordt voor het vinden van informatie. Maar dat te veel tijd en geld wordt besteed aan de technische en 'cosmetische' invulling van websites. En te weinig aan goede informatie die prettig leest – de taak van een web-copywriter.
Bied heldere teksten en voorgekauwde informatie.
Zo vermijdt ú domme blondjes
Bekijk de inhoud van uw eigen website eens kritisch en eerlijk. Herkent u een van onderstaande tekortkomingen? Dan is er goed nieuws: er is nog ruimte voor verbetering.
- brochureteksten – Een interactief medium vraagt interactieve teksten. Kopieer nooit zonder meer brochureteksten naar het web.
- lange teksten – Een snel medium vraagt snelle teksten. U leest op het scherm 25 procent trager dan op papier. Lees meer >
- saaie teksten – Een modern medium vraagt een vlotte taal. Die past bij een modern bedrijfsimago. Lees meer >
- onduidelijke teksten – De volgende leverancier is maar 1 klik weg. Uw bezoeker doet heus niet de moeite om te ontcijferen wat u bedoelt. Lees meer >
- navelstaarderij – Uw bezoeker wil antwoorden op zijn vragen. Uw product zelf interesseert hem niet, wel het voordeel dat hij ermee behaalt. Lees meer >
- achterhaalde of onveranderlijke inhoud – Een snel veranderend medium vraagt snelle teksten. Idee: verplicht uzelf tot het bijwerken van uw site door het uitgeven van een nieuwsbrief. U kijkt momenteel naar een mooi voorbeeld. Informeer hoe Schrijf.be u kan helpen met uw nieuwsbrief.
Alle blondjes verbannen van het web?
Is dit een pleidooi voor lelijke websites? Allerminst, een fraai ontworpen website is de drager van uw imago. Kies dus resoluut voor slimme blondjes. Maar maak u ook geen illusies. De mate waarin de inhoud van uw website concrete info biedt, bepaalt grotendeels de tevredenheid van uw klant. Met heldere teksten en voorgekauwde informatie, aangepast aan het lezen op een scherm.
Eerst de inhoud van uw website, dan de verpakking
Een website is een marketingmiddel. Niet meer of niet minder. U weegt uw investering tegen 'return on investment' (ROI) af. Een degelijke inhoud op een aangepaste manier gebracht, scoort. Spendeer hieraan eerst tijd voor men u weer die zogenaamd broodnodige grafische update aanpraat.
Begin er nu aan!
De web-copywriters van Schrijf.be herwerken traditionele teksten tot sprankelende webstukjes. Neem vandaag nog contact met ons op.