string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(67) "https://schrijf.be/nl/blog/amerikaanse-copywritersverkiezingen-2012" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(67) "https://schrijf.be/nl/blog/amerikaanse-copywritersverkiezingen-2012" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Amerikaanse copywritersverkiezingen 2012
In november kiezen de Amerikanen een nieuwe copywriter. Die maken ze meteen ook president.
Yes, we can!
Akkoord, Obama is natuurlijk zelf geen copywriter. Het komt erop aan om de beste copywriters in je team te krijgen. Want die maken wel degelijk een verschil. Denk maar aan het succes van Obama's slogan: Yes, we can!
Een slogan die alles goed deed. 'Yes' was een positief woord, 'we' versterkte het eenheidsgevoel onder de Amerikanen, en 'can' was een actief werkwoord dat aanzette tot actie. Denk die slogan weg, en we zaten nog altijd zonder black president, als je 't mij vraagt.
Let's go
Tijdens de huidige verkiezingscampagne zijn Obama's copywriters wéér op dreef. Lees maar eens wat campagnemanager Jim Messina mailt naar deelnemers van een 'Obama-wedstrijdje'.