Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Een mailtje ... "Beste, momenteel gebruiken wij verschillende mailings en follow-upmails. Deze kunnen echter doeltreffender en de respons kan hoger. Wij zijn dus op zoek naar een copywriter met ervaring in verkoopbrieven (niet iemand die dat er even 'bijneemt', maar er eigenlijk weinig ervaring mee heeft). Iemand die bereid is samen met ons te brainstormen en wervende teksten uitwerkt. Mogelijk kunt u ons hierbij helpen?"
Natuurlijk weet Schrijf.be hiermee raad. En brainstormen? Dat gebeurt al van bij de offerteopstelling. Kevin Van der Straeten van Eventplanner: "Kort na mijn aanvraag belde de Schrijf.be-copywriter me al op. Ze stelde voor om géén drie mailings te schrijven. Wel één ijzersterk exemplaar dat raak schiet. Een goed idee. Want dat kostte me minder en zo zag ik meteen wat de copywriter waard was."
Mailing roept op tot actie
Om de violen gelijk te stemmen, zakte Kevin af naar het Schrijf.be-kantoor. "Samen zochten we naar de juiste boodschap van de tekst. Én naar manieren om mogelijke adverteerders over de streep te halen.
Enkele dagen later viel het tekstvoorstel al in mijn mailbox. Dat loste mijn hoge verwachtingen in. De mailing zette de voordelen voor mijn prospect in de kijker. Speelde in op zijn noden en riep met calls to action op tot, tja … actie."
Samenwerking loopt van een leien dakje
Of Kevin in de toekomst nog met Schrijf.be wil werken? "Die kans is héél groot! Maar natuurlijk: the proof of the pudding is in the eating. Nu is het nog afwachten of de mailing ook écht opbrengt. Maar eerlijk gezegd heb ik er alle vertrouwen in.
In elk geval kan ik nu al vertellen dat ik heel tevreden ben over het samenwerkingsproces. Alles verloopt vlot, correct, snel. Een aanrader!"