Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Niet te veel tekst, aub!

De kapper en de copywriter

Bernd, Sabine en Marion zijn kappers in hart en nieren. Op een dag ontwikkelen ze een product dat de vlekken van haarverf op de hoofdhuid in een wip verwijdert. Ze noemen het Erase Color, registreren de domeinnaam en zoeken hun copywriter.

casestudy_erasecolor

“Niet te veel tekst", brieft Bernd.

Wat Bernd wil? Dat de bezoekers van zijn website zo snel mogelijk naar de aankooppagina klikken. Toch schrijft An van Schrijf.be een homepagina van bijna vijfhonderd woorden. Want als je ook in de zoekmachines hoog wilt scoren, moet je die een stevige brok tekst voorschotelen. Met excellente meta-titel en -omschrijving erbij. Daar denk je als kapper niet aan, maar als SEO-copywriter wel.

En die link naar de webshop? Die krijg je na de eerste alinea al op je bord. “Daar waren we zelf nooit opgekomen”, bekent Bernd.

“Het is een gel-oplossing”, legt hij uit.

Bernd heeft de voordelen van het product netjes opgesomd in een mailtje. Toch belt de Schrijf.be-copywriter hem op: “Hoe ziet het product eruit? Hoe voelt het aan? Hoe gebruik je het?” Alsof ze er die avond zelf mee aan de slag wil. Hij geeft haar uitgebreid antwoord, net zoals hij een klant adviseert en overtuigt.

Wanneer hij later de tekst onder ogen krijgt, snapt hij het nut van al haar vragen. Leergierigheid brengt inkt in het potje.

“Kun je dat anders formuleren?”

Eén passage in de tekst is niet helemaal naar wens. Niet van wakker liggen! Gewoon je copywriter om een aanpassing vragen. Even later is de alinea herschreven. Nu is de tekst perfect.

“Voor de rest hoef je niets aan de inhoud te veranderen”, besluit Bernd en hij pakt zijn kappersschaar weer op. Want dát is zijn specialiteit.