Een constant, hoog niveau
Dertig jaar lang maakte AB Screen naam als producent van POS-displays en verpakkingen. Terwijl het zijn bedrijfsprocessen onafgebroken professionaliseerde. Maar de bedrijfsnaam? Die ‘wrong’ meer en meer. Klanten vergisten zich bij de uitspraak of de schrijfwijze. En vooral: de naam straalde het creatieve van het bedrijfs-DNA niet uit. Daarom koos AB Screen voor een frisse, nieuwe naam: Moonfox. En Schrijf.be mocht die naamsverandering mee bekendmaken!
Moonfox-zaakvoerder Luc Depuydt volgt Schrijf.be al enkele jaren via de maandelijkse nieuwsbrief. Dus wist hij wat hij mocht verwachten: zijn ideeën, helder en aantrekkelijk verwoord. Luc vroeg zijn Schrijf.be-copywriter om een persbericht en een e-mailing.
Constant hoog niveau
Luc: “Schrijf.be werkt in drie stappen. Een copywriter, een kwaliteitsbewaker én een eindredacteur werken aan je tekst. Dat geeft heel veel vertrouwen. En terecht. Want een zeldzame mindere tekst? Die wordt bij Schrijf.be toch onderschept. De afgewerkte versies die ik ontvang, zijn zo van een constant, hoog niveau.”
Correctieronde? Niet gebruikt!
“Het gevolg van die werkwijze? Ik heb mijn correctieronde … niet nodig gehad. Zowel het persbericht als de e-mailing zaten meteen goed. Dus gaf ik meteen de opdracht om de teksten te laten hertalen. Dat liet ik ook door Schrijf.be doen. Zodat Moonfox zowel in het Nederlands als het Frans en het Engels op dezelfde manier communiceerde.”
Professionele communicatie
“Nog iets wat mij aangenaam verraste tijdens de samenwerking? Dat de communicatie zo vlot en professioneel verliep. Er zat bij ons redelijk wat tijdsdruk op de ketel. Maar op elke vraag werd snel en correct gereageerd. Zo bleven we op de hoogte, en konden we de communicatie over de naamsverandering tijdig uitsturen. Ik kijk er dus al naar uit om opnieuw met Schrijf.be samen te werken. Al zal het onderwerp dan geen nieuwe naamsverandering zijn!” (lacht)