Jullie schrijven, en jullie schrijven uitstekend. Punt.
Het regionale magazine Blits mag zich het grootste huis-aan-huisblad in West-Vlaanderen noemen. Een prestatie die de nodige aandacht verdient. Uitgever Jochen Van Coillie van Mediatopper had dat het liefst van de daken geschreeuwd, maar besloot veiligheidshalve toch een persbericht uit te sturen. Een ruwe versie zette hij zelf op papier, voor een professioneel resultaat rekende hij op Schrijf.be.
Wat uitgever Jochen Van Coillie over de streep trok? "Ik volg Schrijf.be al zolang ik me kan herinneren. Jullie website is duidelijk en clean, maar vooral jullie nieuwsbrief overtuigde me: die is altijd luchtig en interessant.” Bovendien deed ook de mond-tot-mondreclame haar werk: "Als mediabedrijf horen we veel verhalen – vaak 'cowboyverhalen'. Maar over Schrijf.be hoorden we alleen maar goede dingen."
Geen correcties nodig
Jochen bezorgde de Schrijf.be-copywritereen ruwe versie van zijn persbericht, en zij herwerkte die tot een tovertekst. De gratis correctieronde sloeg hij zelfs over: "Het was er meteen 'boenk op'. Mijn duidelijk niet zo vlot geschreven persbericht werd in één beweging omgetoverd tot een professioneel en luchtig geheel."
Mijn duidelijk niet zo vlot geschreven persbericht werd in één beweging omgetoverd tot een professioneel en luchtig geheel.
Drie copywriters voor de prijs van één: het werkt
Toch stond Jochen in het begin wat sceptisch tegenover de Schrijf.be-werkwijze: elke tekst passeert bij ons namelijk zes handen. Copywriter, kwaliteitsbewaker en eindredacteur werken samen naar een doeltreffend resultaat. "In het begin dacht ik: dat is ofwel overkill ofwel pochen. Tot de copywriter me belde: ze had de tekst aan de kwaliteitsbewaker bezorgd en die bleek nog niet helemaal overtuigd. Daarop stelde ze nog enkele bijvraagjes. Toen wist ik dat Schrijf.be het wel degelijk meent!"
Op naar een langdurige samenwerking
Of Jochen Schrijf.be zou aanraden bij collega’s of vrienden? Reken maar: "De URL zegt het allemaal. Jullie schrijven, en jullie schrijven uitstekend. Punt." Heeft Jochen in de toekomst nog teksten nodig, dan weet hij ons te vinden: "Ik werk met plezier nog vaker met jullie samen. Heb ik trouwens al beloofd aan de copywriter!"