Net wat een start-up nodig heeft
Dankzij de kracht van de sociale media gaat de status quo in almaar meer sectoren voor de bijl. Zijn nu ook de personeelsadvertenties aan de beurt? Als het van Branded.Careers afhangt, wel. Met Djobby lanceert het een interactief alternatief voor de vertrouwde zoekertjes. De job voor Schrijf.be? Teksten die zo’n start-up meteen stevig in de markt zetten.
Johan Driessens is oprichter en CEO van Branded.Careers. Daarbij staat CEO voor Chief Enthusiasm Officer. En dat merk je. Hij staat met hart en ziel achter zijn nieuwe project: "De klassieke personeelsadvertenties zijn totaal achterhaald. Werkzoekenden hebben genoeg van standaardzinnetjes die niets onthullen van wat ze écht willen weten. En werkgevers balen van sollicitanten met een opgepoetste cv die toch niet passen in hun bedrijfscultuur. Djobby rekent ermee af: ons platform gebruikt technieken uit de sociale media om kandidaten en bedrijven écht met elkaar in contact te brengen."
Aanstekelijke teksten
Mooi, zoveel enthousiasme. Maar hoe vertaal je dat naar het grote publiek? "Ik wist meteen", zegt Johan, "dat ons concept nood had aan een energieke, geestdriftige en motiverende tekst. Eén die de lezer zou besmetten met ons enthousiasme. Een klus voor een professionele copywriter bij Schrijf.be."
Ik liet een berichtje achter op de website en even later had ik coördinator De Schrijf.be-coördinator al aan de lijn. Hij luisterde naar mijn verhaal en vertrouwde me de juiste copywriter toe. Na een kort briefinggesprek herschreef hij de webteksten die we zelf hadden voorbereid."
De juiste toon
Nauwelijks drie dagen later vond Johan de tekst al in zijn mailbox. "Precies wat we voor ogen hadden! Een tone of voice die past bij ons én bij onze doelgroep. Voordelen die van het scherm spatten. Schrijf.be heeft onze bezieling in de juiste woorden weten te vatten. Vanaf nu steekt die ook onze gebruikers aan – en zal online recruitment nooit meer hetzelfde zijn!"