Waarom bloggen?
Waarom bloggen een goed idee is voor uw bedrijf? U strikt meer klanten, hecht ze aan uw bedrijf, verspreidt uw naam, ... Te veel redenen voor dit kleine vakje! U bent overtuigd, maar hebt er de tijd niet voor? Laat dan Schrijf.be het karwei voor u opknappen.
U wint vertrouwen
De consument heeft zijn buik vol van reclame. Hij is mondig en wil naar waarde worden geschat. Daarom koopt hij eerst uw vertrouwen, en dan pas uw product of dienst.
Aan u dus om hem te overtuigen: met uw kennis van zaken en uw betrokkenheid, uw openheid en eerlijkheid, uw geloofwaardigheid en enthousiasme. En laat dat nu net de eigenschappen zijn die uw bedrijfsblog in de verf zet.
De consument koopt eerst uw vertrouwen, dan pas uw product .
Mensen kopen van mensen
Hebt u al ooit met een bedrijf gepraat? Ik niet. Wel met mensen die er werken. Van hen 'leent' het zijn persoonlijkheid. Uw webblog geeft uw bedrijf een gezicht. Wat interesseert de mensen die er werken, wie zijn ze, waarvoor staan ze?
U houdt de vinger aan de pols
Lokt een blogbijdrage veel of hevige reacties uit? Prima: u raakte een gevoelige snaar. Zo ontdekt u wat er leeft bij uw doelgroep. En past u uw communicatie aan.
Blogs scoren voor SEO
Google houdt webblogs in de gaten. Omdat het meteen doorheeft dat dáár nieuws te rapen valt. Gebruikt uw blog dus om ook hoog te scoren in Google voor extra trefwoorden.
Zo krijgt u niet alleen meer bezoekers over de vloer, ze komen ook vaker terug. Bedrijven mét weblog krijgen anderhalve keer meer bezoekers dan concurrenten zonder blog.
Bedrijven met blog krijgen anderhalve keer meer bezoekers.
Bloggen houdt u scherp
Waarom bloggen nóg een goed idee is? Uw bedrijfsblog houdt uzelf scherp. Omdat u weet dat uw webblog 'gevoed' moetblijven, wordt u attenter. U pikt nieuwtjes op en interpreteert ze scherper. U kleurt ze met uw mening, of gebruikt ze om uw product of dienst te positioneren.