string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/warm-onthaal" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/warm-onthaal" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Warm onthaal
Het werkleven van een copywriter speelt zich vooral af aan een bureau. Vingers op het toetsenbord, ogen op het scherm, en tokkelen geblazen. Maar soms worden we 'losgelaten'. En trekken we naar een klant voor een briefing, presentatie of verkoopsgesprek. Altijd een avontuur ...
Receptie to the rescue
Onlangs was het een hele dag van dattum. Hollen van de ene meeting naar de andere, heel Brussel door. Vastzitten in de file, parkeren midden in een grote plas water, aanmelden aan het verkeerde loket: het was een dag met alles erop en eraan. Maar weet u wie voor de vrolijke noot zorgde? De mensen van ... de receptie.
Eerste hulp bij verloren gevallen
Bij een van de klanten van die dag was dat een breed glimlachende dame. Die ons supervriendelijk voorthielp toen we aankwamen. Anderhalf uur later stonden we weer voor haar desk. Met een Wim die wanhopig zijn tas uitmestte, op zoek naar de parkingbadge ... Ze glimlachte samenzweerderig, en schoof ons met een olijke knipoog een nieuw exemplaar toe.
Lolbroek aan het onthaal
Een half uur later komen we binnen gehold bij de volgende klant. Ik vertel hem met wie we een afspraak hebben, en dat we een kwartier te laat zijn. Waarop hij vrolijk roept: "Dat weet ik!" En met een brede glimlach vervolgt: "U had al gebeld om te waarschuwen he? Ik ben curieus. Ik weet dat allemaal." Hij geeft Wim een badge, en bekijkt mij dan plagerig. Waarna hij me er - ogenschijnlijk na lang twijfelen - toch ook een geeft. Met de vermelding: "Allez vooruit, u krijgt er dan toch ook nog eentje." Dé manier om breed glimlachend aan het gesprek met de klant te beginnen.
Pluim voor warm onthaal
Een bedrijf moet zijn communicatie verzorgen. Op alle vlakken: ook aan het onthaal. Een pluim voor alle mensen die dat met een onverstoorbare vriendelijkheid en een heerlijke naturel doen. Fijne receptionisten aller bedrijven: bedankt voor uw goede zorgen!