string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(34) "https://schrijf.be/nl/blog/mosterd" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(34) "https://schrijf.be/nl/blog/mosterd" ["image"]=> string(18) "images/gedicht.jpg" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Mosterd
Vandaag, 26 januari, is het Gedichtendag. Die jaarlijkse hoogdag voor verzen en dichters is een schitterend initiatief, maar hebben copywriters zelf iets met poëzie? En wat hebben ze eraan?
Reclameman Alfons De Ridder, alias Willem Elsschot, wist waar hij de mosterd haalde. Hij schreef er verschillende reclameversjes over. Een fragmentje:
Zo vrienden, neemt een kloek besluit,
smijt dat vergif het venster uit,
eet mosterd van TIERENTEYN FERDINAND,
veruit de bekwaamste fabrikant
van ons beminde Belgenland.
Match?
Verkoopt rijm echt beter? Of is het in 2012 vooral mosterd na de maaltijd? Laat ik het - op gedichtendag - eens testen:
Een tekst, die af is in een wip.
Uw bal, die klaarligt op de stip.
Een boodschap, die uw klant zal horen.
Dat doelpunt, dat u graag wilt scoren.
Een voordeel, dat uw lezer niet koud laat.
Die topmatch, waarover iedereen praat.
U kunt het helemaal alleen probe'ren,
maar het lukt beter met de Schrijfbe'ren.
Nu ... werkt het?