Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Is dit de slechtste advertentie ooit?

Bekijk deze foto gedurende twee seconden.

eyetestad

Zeg eens: waar gáát dit over?

Ik vraag het u omdat een advertentie gemiddeld amper twee seconden bekeken wordt. Daarna valt de beslissing: verder lezen of niet.

Om die reden zei David Ogilvy, de beroemde reclamemaker: “When you have written the headline you have spent 75% of your money.”

Onbegrijpelijk: deze advertentie heeft geen headline. Ik herhaal: géén headline. ‘Een kieken zonder kop’, noem ik dat.

En zélfs als u begint te lezen: de copy is erbarmelijk. Geen énkel voordeel te bespeuren. Nu, laten we de tekst even vergeten en de visual dissecteren:

1. De ontwerper slaat zichzelf vast op de borst: wat een slimme vondst! Maar dat is het niet. Want de lay-out moet ervoor zorgen dat u gemakkelijk in de tekst geraakt.

2. De advertentie doet denken aan een oogtest. Is dat het product? Prima! Alleen: in dit geval is het een misser.

3. Want de advertentie verkoopt … verzekeringen. En het enige wat ze écht werft, zijn gefrustreerde lezers.

Ja: ze wekt de indruk creatief te zijn, maar verzandt in het klassieke 'praatje-plaatje'. Ook de tekst houdt u niet vast, maar verbeuzelt uw tijd. Geef toe: echt wijzer wordt u niet.

Terwijl goede reclame altijd steunt op een groots idee. Op een dijk van een tekst. Of David Ogilvy opnieuw: Unless your advertising contains a big idea, it will pass like a ship in the night.

Reageer