string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(32) "https://schrijf.be/nl/blog/12076" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(32) "https://schrijf.be/nl/blog/12076" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
: (
Ik las een verontrustend krantenbericht: 18-jarige hogeschoolstudenten maken (veel) meer schrijffouten dan leerlingen van 12 jaar. Vooral omdat pubertaal - in mails, chatsessies, en sms’en - bol staat van afkortingen, dialectwoorden, of hapklare hartenkreten van eigen makelij. Taal als fastfood. Lekker, zeker, maar gezond is het niet. Zeker niet als je beseft dat het onderzoek werd afgenomen bij eerstejaarsstudenten van een lerarenopleiding. Jawel: toekomstige docenten.
Vergis je dus niet: copywriters hebben wel degelijk een missie. De prachtige taal die Nederlands is, verkondigen, verrijken, verrassen en verfrissen. Zoals Elvis met muziek deed. Laten we dus, naast Schrijf-be'ren, ook een beetje (sp)elvis(sen) zijn. LOL.