Schrijf.be is nummer één
Het Vlaams Instituut voor Sportbeheer en Recreatiebeleid (ISB) ondersteunt gemeentelijke sportdiensten. De vzw wilde met promotiefilmpjes lokale projecten in de kijker zetten. Inclusief voice-overtekst van Schrijf.be.
Stafmedewerker Roel Van Caenegem van het ISB nam contact op met Schrijf.be. Roel: "Eigenlijk was ik al overtuigd vóór dat telefoontje. Jullie nieuwsbrief en de vele tips op de website helpen mij vaak. Want zelf schrijf ik ook regelmatig artikels en persberichten."
Beeldende taal
In de filmpjes ziet de kijker hoe het verhaal van de voice-over stapsgewijs wordt uitgetekend. De tekst vormt de kapstok van elke video. Dus luidt de opdracht: schrijf zo beeldrijk mogelijk.
Meerwaarde
Roel biecht achteraf op: "Net voor ik de basisteksten naar jullie stuurde, begon ik te twijfelen. Ik had er zelf lang aan gesleuteld – en vroeg me plots af hoe jullie nog voor meerwaarde konden zorgen. Maar … hoedje af. De copywriter leverde fantastisch werk. De teksten kwamen echt tot leven. Dat vonden de tekenares en de 'stem' trouwens ook. De 'visuele' teksten maakten hun werk gemakkelijker."
Open en dynamisch
Zo veranderde Roel van een scepticus … in een Schrijf.be-ambassadeur. "Ik raad iedereen aan om een bezoekje te brengen aan jullie kantoor. Dat gaf mij in elk geval een heel goed gevoel. De openheid en de dynamiek die daar hangen, boezemen vertrouwen in."
Veel return
Roel: "We schrijven veel teksten zelf. En ik heb ook al met andere copywriters samengewerkt. Maar moet het er echt boenk op zijn? Willen we veel return? Dan komen we naar jullie. Wat mij betreft, is Schrijf.be de nummer één."
PS Ook benieuwd naar het resultaat? Bekijk de filmpjes.