Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10 - info@Schrijf.be




Menu

AdWords-copywriting

Kan iedereen een AdWords-advertentie schrijven? Ja, maar let op: de Google-regels zijn onverbiddelijk. En zelfs een correcte tekstadvertentie biedt geen garantie op ROI.

Een AdWords-advertentie maken? Dat is gemakkelijk … en ook niet. De regels hebt u in een mum onder de knie. Maar binnen dat keurslijf een tekst produceren die klikken én conversies genereert? Dat is andere koek.

AdWords

AdWords-copywriting: de regels

De opbouw van een Google AdWords-advertentie is altijd dezelfde

  • 2 koppen (H1 en H2) van elk maximaal 30 tekens (inclusief spaties)
  • 1 zichtbare URL die bestaat uit uw webadres, gevolgd door twee optionele velden die u zelf kiest (zoals hierboven: ‘copywriters’)
  • 1 advertentietekst van maximaal 80 tekens (inclusief spaties)

Toch is het aantal tekens niet de enige voorwaarde die Google oplegt aan een AdWords-advertentie:

  • Maak geen fouten tegen spelling of grammatica.
  • Gebruik geen generieke call to action (zoals ‘klik hier’).
  • Hanteer geen leestekens of symbolen op een oneigenlijke manier (zoals ‘B.L.O.E.M.E.N te koop’, bl0emen te koop‘ of ‘bloemen te koop!!!’).
  • Vermeld geen telefoonnummer in de advertentietekst.

Anders loopt u het risico dat Google uw AdWords-advertentie weigert.

AdWords-advertentie: tips en voorbeeld

Wilt u een AdWords-advertentie die niet alleen correct maar ook effectief is? Volg deze tips voor AdWords-copywriting:

  1. Neem in de koppen van uw advertentie minstens een van uw zoekwoorden op. Dan is uw zoeker sneller geneigd om erop te klikken.
  2. Stem uw call to action af op de conversie die u voor ogen hebt. Met andere woorden: wat wilt u dat uw klant doet? Zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een offerte aanvragen, …
  3. Maak maximaal gebruik van uw aantal tekens – zeker in de koppen. Dat vergroot uw klikbare advertentieruimte.

Zo’n succesvolle AdWords-advertentie ziet er zo uit:

AdWords-copywriting

En ja, ook in een AdWords-advertentie spreekt u maar best de taal van uw doelgroep. Daarom zouden we voor Nederlandse zoekers ‘binnen 24 uur’ schrijven.

Of toch beter een AdWords-copywriter?

Hoe werkt AdWords eigenlijk? Het is in elk geval niet zo dat de meest biedende automatisch de hoogste advertentieplaats wegkaapt. AdWords houdt ook rekening met:

  • kwaliteit en relevantie van de tekstadvertenties
  • kwaliteit en relevantie van de gekoppelde landingspagina’s
  • eerdere prestaties van de advertenties: als ze veel kliks uitlokken, zal AdWords ze vaker tonen

Zijn uw advertentie en landingspagina uitstekend geschreven? Zetten uw tekstadvertenties aan tot actie? Dan wint u twee keer:

  1. meer klikken op uw advertentie
  2. lagere factuur bij Google 

Haal álles uit uw AdWords-campagne

Wat klanten zeggen

Dankjewel voor deze transparante communicatie, dit is erg duidelijk.
Transparant communiceren is niet altijd evident, hier wel heel geslaagd.

Lidija Voordijk
DELA

Tevreden partners

Eindredacteur met scherpe ogen
De webtekst lokt zoekrobotten
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Die mannen weten wat ze doen!
Snel én goed
Op héél korte tijd en toch geen haastwerk
Er kon niets beter aan de samenwerking
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Technische inhoud helder verwoord
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Eerdere samenwerking opende deuren
Met de blik van een buitenstaander
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Onze baseline ligt lekker
Allroundtekstatleten
Superlatieven schieten tekort
Efficiënt, makkelijk én snel
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden