Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

AdWords-copywriting

Kan iedereen een AdWords-advertentie schrijven? Ja, maar let op: de Google-regels zijn onverbiddelijk. En zelfs een correcte tekstadvertentie biedt geen garantie op ROI.

Een AdWords-advertentie maken? Dat is gemakkelijk … en ook niet. De regels hebt u in een mum onder de knie. Maar binnen dat keurslijf een tekst produceren die klikken én conversies genereert? Dat is andere koek.

AdWords

AdWords-copywriting: de regels

De opbouw van een Google AdWords-advertentie is altijd dezelfde

  • 2 koppen (H1 en H2) van elk maximaal 30 tekens (inclusief spaties)
  • 1 zichtbare URL die bestaat uit uw webadres, gevolgd door twee optionele velden die u zelf kiest (zoals hierboven: ‘copywriters’)
  • 1 advertentietekst van maximaal 80 tekens (inclusief spaties)

Toch is het aantal tekens niet de enige voorwaarde die Google oplegt aan een AdWords-advertentie:

  • Maak geen fouten tegen spelling of grammatica.
  • Gebruik geen generieke call to action (zoals ‘klik hier’).
  • Hanteer geen leestekens of symbolen op een oneigenlijke manier (zoals ‘B.L.O.E.M.E.N te koop’, bl0emen te koop‘ of ‘bloemen te koop!!!’).
  • Vermeld geen telefoonnummer in de advertentietekst.

Anders loopt u het risico dat Google uw AdWords-advertentie weigert.

AdWords-advertentie: tips en voorbeeld

Wilt u een AdWords-advertentie die niet alleen correct maar ook effectief is? Volg deze tips voor AdWords-copywriting:

  1. Neem in de koppen van uw advertentie minstens een van uw zoekwoorden op. Dan is uw zoeker sneller geneigd om erop te klikken.
  2. Stem uw call to action af op de conversie die u voor ogen hebt. Met andere woorden: wat wilt u dat uw klant doet? Zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een offerte aanvragen, …
  3. Maak maximaal gebruik van uw aantal tekens – zeker in de koppen. Dat vergroot uw klikbare advertentieruimte.

Zo’n succesvolle AdWords-advertentie ziet er zo uit:

AdWords-copywriting

En ja, ook in een AdWords-advertentie spreekt u maar best de taal van uw doelgroep. Daarom zouden we voor Nederlandse zoekers ‘binnen 24 uur’ schrijven.

Of toch beter een AdWords-copywriter?

Hoe werkt AdWords eigenlijk? Het is in elk geval niet zo dat de meest biedende automatisch de hoogste advertentieplaats wegkaapt. AdWords houdt ook rekening met:

  • kwaliteit en relevantie van de tekstadvertenties
  • kwaliteit en relevantie van de gekoppelde landingspagina’s
  • eerdere prestaties van de advertenties: als ze veel kliks uitlokken, zal AdWords ze vaker tonen

Zijn uw advertentie en landingspagina uitstekend geschreven? Zetten uw tekstadvertenties aan tot actie? Dan wint u twee keer:

  1. meer klikken op uw advertentie
  2. lagere factuur bij Google 

Haal álles uit uw AdWords-campagne

Wat klanten zeggen

Bedankt voor het snel en goed aanpakken van onze vraag. Ik stuur de mailing integraal door naar onze klant. Alvast bedankt voor de goede zorgen.

Giovanni Desmit
November communicatiebureau

Tevreden partners

Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Teksten vertaald … én verbeterd!
Om van te smullen
Schrijvers en blijvers
Authentic while still meeting SEO needs
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Verkoopbrief was schot in de roos
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Teksten om blind op te vertrouwen
Efficiënte doe-mailing met schwung
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Geslaagd Nederlands-Vlaams huwelijk!
Allroundtekstatleten
Mijn copywriter had meteen de Bonanza-vibe beet
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Sprookjesachtige samenwerking
Webteksten die kleven
Ze willen het beste voor je