Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Hoe maak ik een beleidsplan? 

Hoe begint u met het opstellen van uw beleidsplan?

  1. Keer terug naar de kernactiviteit van uw bedrijf. 
  2. Bepaal welke doelen u wilt bereiken, hoe en met welke middelen.
  3. Gebruik uw beste ideeën als bouwstenen.

Uw organisatie heeft een missie, een visie, een opdracht te vervullen. Maar doe eens de test: vraag aan vijf willekeurige medewerkers welke dat dan wel zijn. En ... huiver bij wat u te horen krijgt, want de neuzen wijzen vast in verschillende richtingen. En toch gaan niet uw medewerkers in de fout, omdat ze uw gedachten nu eenmaal niet kunnen lezen.

Dus wilt u uw team op dezelfde golflengte krijgen? Dan moet ú uw ideeën delen. Beter nog: ze helder neerschrijven in een beleidsplan. Zo schaart u al uw medewerkers als één m/v/x achter uw bedrijfsbeleid.

Meer dan ideeën

Ideeën, hoe briljant ook, blijven vaag zolang ze niet op papier staan. We willen, we zullen, we kunnen: daarmee komt u geen stap verder.

De eerste stap naar uw beleidsplan? Stel uzelf deze concrete vragen:

  • Wat is ons precieze doel?
  • Hoe en wanneer bereiken we dat?
  • Welke middelen hebben we tot onze beschikking?

Uw beleidsplan als win-win

Drie ogenschijnlijk eenvoudige vragen vormen de basis. Daarop borduurt u verder en creëert u een beleidsplan dat steek houdt. Het geeft helder weer waarvoor uw bedrijf staat, wat u van uw medewerkers verwacht en … hoe u zich profileert naar de buitenwereld.

Kortom: een correct beleidsplan is een huzarenstukje. Maar wel een waarvan alle betrokken partijen happy worden: u, uw medewerkers, uw klanten, uw directie, ...

Laat uw beleidsplan schrijven

U hoeft niet te panikeren, want u staat er niet alleen voor. Onze copywriters schieten u graag te hulp. Zij zijn thuis in organisaties als de uwe, beitelen weer schérpe hoekjes aan wollige managementtaal, en verduidelijken uw bedrijfsplan met concrete voorbeelden. Vraag ons om raad.

Tevreden partners!

Copywriting dúúr? Absoluut niet!
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Volbloed taalkunstenaars
Taalvirtuoos komt aan zijn trekken
Tot zeven keer meer respons
Hun werkwijze is absoluut top
DAS Media
Snelheid én kwaliteit als troeven
Boodschap gesnapt én goed verwoord
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
De Schrijfdokter blies me van mijn sokken
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Eerdere samenwerking opende deuren
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
Engels, met andere woorden
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
“Storytelling met resultaat”
Open en duidelijk

Wat klanten zeggen

Prima opstartvergadering, vlotte communicatie, respect voor deadlines en aantrekkelijke ‘vertaling' van toeristische content.

Mariel Rosier