Baseline: in een notendop
U weet waarvoor uw bedrijf staat. Maar dat in één zin samenvatten? Pfoe. Beschrijf het daarom aan Schrijf.be in geuren en kleuren. Dan distilleren wij de essentie tot de Chanel N°5 onder de baselines: die van ú.
Wat is een baseline?
Een baseline (BE) of pay-off (NL) vat uw bedrijf, USP en doelgroep in één spitse kernzin samen.
Baseline of slogan
Het verschil tussen een baseline en een slogan? Een slogan is de beste vriend van een nieuw product of een specifieke actie. En gaat dus enkel mee voor de duur van de campagne.
Een baseline blijft aan uw bedrijf kleven, ook nadat uw reclamecampagne ervan los is gekomen. Zorg er daarom voor dat hij niet trendgevoelig of té actueel is. En dat hij niet alleen het huidige karakter van uw bedrijf versterkt, maar ook uw toekomstvisie weerspiegelt.
IJzersterke voorbeelden:
- Just do it (Nike)
- Think different (Apple)
- Red Bull geeft je vleugels (Red Bull)
- Teksten die doen doen (juist ja: Schrijf.be)
Een slogan gaat mee voor de duur van de campagne. Een baseline kleeft aan uw bedrijf.
Baseline schrijven
Een excellente baseline legt de link naar uw onderneming ... zelfs wanneer hij los van uw logo verschijnt. In het ideale geval leidt hij zelfs een eigen leven. En duikt hij als oneliner op in de dagelijkse gesprekken van uw doelgroep.
Uw baseline
Haal de handen uit het haar: Schrijf.be vindt voor u de ideale baseline of pay-off. Ontdaan van alle overbodige woorden en letters, volgens de regels van de kunst.