Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Copywriting: tips

Verstart u voor het witte blad? Dat komt omdat u naar een monitor kijkt, niet naar een mens. Graag beter worden in copywriting? Volg deze tips:

  1. Bedenk uw verhaal voor één persoon uit de doelgroep.
  2. Vertel het hem nu echt. Bestudeer zijn reacties en schaaf bij.
  3. Schrijf het neer. 

Ontwijk valkuilen

Vertelde u eerst uw verhaal voor u het neerschreef? Dan vermijdt u deze valkuilen:

  • gedachtesprongenfronst uw gesprekspartner? Vraag waarom en herformuleer.
  • Copywriting tips kopieuitstel van executie: verslapt zijn aandacht meteen? Draai niet rond de pot, maar val met de deur in huis.
  • egotripperij: raakt uw klankbord geïrriteerd? Vervang ‘ik’ door ‘u’.
  • nepargumenten: haalt hij de schouders op? Argumenteer beter.
  • vergeten bezwaren: reageert uw testpersoon met "ja, maar”? Blijf hem dan een stap voor met uw proactieve antwoorden.
  • volzinnenstoet: dommelt hij in? Gebruik vraagjes of tussenwerpsels of zinnen zonder werkwoord. 

Spreek dus voor u schrijft. Zo ontpopt uw schermmonoloog zich tot lezersdialoog. U begrijpt uw lezer, hij u. De gedroomde start van een klantenrelatie.

Spreek & schrijf & spreek

Goed. U sprak eerst en schreef dan. Wedden dat u bij het ‘verbeteren’ toch herviel in schrijftaal?

Neem de proef op de som: lees uw tekst hardop. Het is de ultieme Schrijfdokter®-test. Want waar u hardop hapert, hapert uw lezer in stilte. Daar haakt hij af en ... communiceert u níét meer.

U en ik: we zijn met twee

Samengevat? Om te praten moet je met twee zijn. Om te schrijven ook.

Ik wens u alvast geweldige gesprekken met uw klanten – ook in uw teksten. Vooral in uw teksten. ;-)

Reageer