Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10 - info@Schrijf.be




Menu






People also search for & SEO

zoekopdrachten gerelateerd aan seo copyAan het zwoegen aan de SEO voor uw nieuwe website?  Verlies dan zeker de ‘People also search for’-functie niet uit het oog. Die heeft grotere implicaties dan u zou denken: het wordt nóg belangrijker om te investeren in ijzersterke content en piekfijn verzorgde SEO.

Waarover heb ik het in hemelsnaam?

Stel: u zoekt ‘SEO copywriting’ in Google. Dan verschijnt de SERP (search engine result page). U bekijkt de pagina enkele seconden, maar klikt dan weer weg: niet exact wat u zocht of verwachtte. Puur hypothetisch, uiteraard. :-)

Kijk eens naar wat andere mensen zoeken

Belandt u weer op de Google-pagina? Dan schuift er een blokje open onder het zoekresultaat dat u net aanklikte: ‘Mensen zochten ook naar’, gevolgd door enkele gerelateerde zoekopdrachten. 

people also search for 2

Hm, denkt u, misschien moet ik de piste ‘seo copywriting cursus’ maar eens proberen. Wat gebeurt er? U komt terecht op een nieuwe SERP en dumpt Schrijf.be – opnieuw zuiver hypothetisch.

Daarom moeten we de nieuwe ‘Mensen zochten ook naar’-functie serieus nemen. Stelt de SEO-content op uw nieuwe website teleur? Dan drijft Google uw bezoekers misschien wel in de armen van een concurrent. En daar wilt u hen net weghouden.

Zó spant u SEO voor de kar van uw nieuwe website 

De ‘People also search for’-feature kan opduiken onder elk zoekresultaat dat u aanklikt, maar snel weer verlaat.

Het gevolg is dat kwalitatieve content nog aan belang wint. U maakt er naam mee, net zoals u uw reputatie ondermijnt wanneer een bezoeker meer dan eens een slechte ervaring heeft met uw site.

Wat staat u dus te doen? En hoe gebruikt u de functie zelfs in uw voordeel?

  • Verzorg title tag en description tag. Wees gerust creatief. Maar serveer geen clickbait, want die vernielt uw imago. Schep realistische verwachtingen over de content en verwerk een heldere call to action. Zorg er kortom voor dat uw bezoeker precies weet waar hij aan toe is.
     
  • Verwerk een long tail keyword. Lange trefwoordgroepen genereren misschien geen druk zoekverkeer, maar ze bedienen zoekers vaak wel met het exacte antwoord op hun vraag. Resultaat? Een tevreden gast, die uw naam onthoudt. 
     
  • Zet de essentie bovenaan. Klikt een bezoeker uw pagina aan op de Google-SERP? Dan beslist hij razendsnel of u hem het antwoordt op zijn vraag biedt. Eer daarom de piramidetest: zet de need to know in uw intro of in een Johnson Box en eerste alinea’s, en raak pas dan de nice to know aan.
     
  • Creëer een sterke contentketen. Beantwoordt uw pagina niet volledig aan wat uw bezoeker zoekt? Dan valt zijn oog misschien wel op interessante hyperlinks of gerelateerde items in de marge. Zo leidt u hem naar een antwoord op uw domein, niet in de speeltuin van Google.
     
  • Soigneer uw bezoeker. Schreeuwerige kleuren of hopeloos verouderd websitedesign? Een trage laadtijd of een verborgen hoofdnavigatie? Die schaden de user experience en triggeren één reflex: weg hier! 
     
  • Haal inspiratie uit de ‘People also search for’ bij uw pagina’s. Check eens welke alternatieven Google geeft wanneer u wegklikt van uw eigen pagina. Er zitten ongetwijfeld termen tussen die u nog niet covert met een webtekst. Dé kans om uw webcontent te verstevigen.
     

Lees meer over snuggere SEO-copywriting.

People (also) search for ... high-quality content

De ‘People also search for’-functie spoort u aan om kwaliteitsvolle, integere SEO-content te leveren voor uw nieuwe website. Inhoud die bezoekers helpt om hun vragen te beantwoorden.

Google laat er zelf geen twijfel over bestaan: content is een van de twee belangrijkste rankingfactoren voor zijn algoritme. Werk aan de winkel!

Reageer