Wat als … u uw description tag vergeet?
Beheert u uw website in een contentmanagementsysteem? Dan geef ik deze gouden raad: check altijd, echt áltijd, de velden van uw metatags. Anders riskeert u om een uitschuiver te maken. Zoals hier:
Description tag: kleine letters, van groot belang
'
Niet echt. En sowieso is het een gemiste kans. Niet om hoger te scoren in Google, want deze pagina vertoeft al in de hogere regionen van de zoekresultaten.
Wel om surfers te overtuigen om door te klikken. Maak daarom iets moois van elke description tag: toon de zoeker dat hij op uw site het antwoord vindt op zijn vraag, bijvoorbeeld door een trefwoordengroep te vermelden. En verpak die in een unique selling point en/of call to action.
Het voorbeeld hierboven bewijst dat kleine lettertjes wel degelijk van groot belang zijn. Daarom denken we bij Schrijf.be hard na over metatags: voor onszelf en voor klanten.
Meer weten over de description tag? Wim schreef er een boeiende blog over.