Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Whitepaper: onze opdracht

Wilt u zelf een whitepaper* schrijven? Onthoud dan dat uw tekst onafhankelijk, sterk gestructureerd en helder geschreven moet zijn. Een taak voor een professional, zoals Schrijf.be.

Met whitepapers etaleert u uw expertise, trekt u de aandacht van prospects en hebt u een handig promotiedocument in handen. Waarom zou u er dus géén schrijven? Omdat u niet weet waar te beginnen? Het is inderdaad niet eenvoudig: hoe maakt u van een wit blad een whitepaper?

Pagina’s vullen? Dat kan iedereen.

De vijf whitepaper-ingrediënten

  • 4 tot 25 bladzijden
  • waardevolle informatie
  • onafhankelijke invalshoek
  • stevige ruggengraat
  • heldere taal

Pagina’s vullen? Dat kan inderdaad iedereen. En waardevolle informatie hebt u in overvloed. Maar een onafhankelijke invalshoek, een stevige ruggengraat en heldere taal? Dat zijn de drie whitepaper-valkuilen. Waar een tekstschrijver van Schrijf.be behendig over springt.

1. Whitepapers zijn geen reclame

Whitepapers zijn géén reclame. Ja, u gebruikt ze indirect als promotie. Maar hangt er een reclamegeurtje aan? Dan haalt uw prospect zijn neus op. Uw whitepaper-marketing werkt alleen met waardevolle informatie en een onafhankelijke invalshoek. En pas helemaal op het einde verwijst u vriendelijk naar uw diensten of producten. Een moeilijke evenwichtsoefening. Laat Schrijf.be balanceren.

2. Whitepapers hebben een stevige ruggengraat

Vindt uw lezer niet meteen de weg in uw whitepaper? Dan haakt hij af – als lezer én als potentiële klant. Bouw uw whitepaper dus logisch op. Begin met een inleiding, schets het probleem, bied de oplossing, verwijs naar uw diensten, en vat samen. Raakt u het noorden kwijt? Laat een copywriter u dan de weg wijzen. Samenvatten en structureren is zijn tweede natuur. Een voorbeeld? Deze whitepaper over Zoomit.

Bouw uw whitepaper logisch op.

3. Whitepapers spreken heldere taal

Uw sector heeft zijn eigen taaltje. Dat uw prospect of klant niet spreekt. Val hem er dus ook niet mee lastig. Weet u niet hoe u iets ingewikkelds uitlegt zonder vaktaal? Zet dan de Schrijf.be-copywriter aan het werk, zoals voor deze whitepaper over trefwoordenonderzoek.

Welk complex onderwerp wilt ú graag verhelderen aan uw prospects?

 

Maak van mijn witte blad een whitepaper!

 

* Ja, we schrijven hier 'whitepaper' aan elkaar, hoewel het in het Engels in twee woorden is. Maar deze pagina is geoptimaliseerd voor 'whitepaper', omdat er ook Nederlandstaligen 'whitepaper' intikken in Google.

Tevreden partners!

Geen centimeter ruimte voor fouten
Dynamische taalprofessionals
Teksten die meeleven
Teksten die kleur geven aan onze visie
Tone of voice ons op het lijf geschreven
Timing altijd stipt gerespecteerd
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Topteksten, hoedje af
Betrouwbare leverancier om te koesteren
Onze mailing zit er boenk op!
Geen blindelingse eindredactie
Je weet op voorhand dat het goed komt
Verkoopbrief was schot in de roos
Al onze troeven op één blad
De tekst past bij mij
Empathie, ambacht en succes
Mijn geheime wapen om te scoren in Google
Samen tot unieke communicatiestijl komen
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed

Wat klanten zeggen

Sprakeloos was ik na het lezen van de tekst ...
Mooi wat je er van gemaakt heb!
Opmerkingen heb ik niet - alleen zin om nog met jullie samen te werken in de toekomst.

Linn Van Aalst
Quinna