Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Zelf beter leren schrijven?
Dat lukt op een halve dag.

Whitepaper: onze opdracht

Wilt u zelf een whitepaper* schrijven? Onthoud dan dat uw tekst onafhankelijk, sterk gestructureerd en helder geschreven moet zijn. Een taak voor een professional, zoals Schrijf.be.

Met whitepapers etaleert u uw expertise, trekt u de aandacht van prospects en hebt u een handig promotiedocument in handen. Waarom zou u er dus géén schrijven? Omdat u niet weet waar te beginnen? Het is inderdaad niet eenvoudig: hoe maakt u van een wit blad een whitepaper?

Pagina’s vullen? Dat kan iedereen.

De vijf whitepaper-ingrediënten

  • 4 tot 25 bladzijden
  • waardevolle informatie
  • onafhankelijke invalshoek
  • stevige ruggengraat
  • heldere taal

Pagina’s vullen? Dat kan inderdaad iedereen. En waardevolle informatie hebt u in overvloed. Maar een onafhankelijke invalshoek, een stevige ruggengraat en heldere taal? Dat zijn de drie whitepaper-valkuilen. Waar een tekstschrijver van Schrijf.be behendig over springt.

1. Whitepapers zijn geen reclame

Whitepapers zijn géén reclame. Ja, u gebruikt ze indirect als promotie. Maar hangt er een reclamegeurtje aan? Dan haalt uw prospect zijn neus op. Uw whitepaper-marketing werkt alleen met waardevolle informatie en een onafhankelijke invalshoek. En pas helemaal op het einde verwijst u vriendelijk naar uw diensten of producten. Een moeilijke evenwichtsoefening. Laat Schrijf.be balanceren.

2. Whitepapers hebben een stevige ruggengraat

Vindt uw lezer niet meteen de weg in uw whitepaper? Dan haakt hij af – als lezer én als potentiële klant. Bouw uw whitepaper dus logisch op. Begin met een inleiding, schets het probleem, bied de oplossing, verwijs naar uw diensten, en vat samen. Raakt u het noorden kwijt? Laat een copywriter u dan de weg wijzen. Samenvatten en structureren is zijn tweede natuur. Een voorbeeld? Deze whitepaper over Zoomit.

Bouw uw whitepaper logisch op.

3. Whitepapers spreken heldere taal

Uw sector heeft zijn eigen taaltje. Dat uw prospect of klant niet spreekt. Val hem er dus ook niet mee lastig. Weet u niet hoe u iets ingewikkelds uitlegt zonder vaktaal? Zet dan de Schrijf.be-copywriter aan het werk, zoals voor deze whitepaper over trefwoordenonderzoek.

Welk complex onderwerp wilt ú graag verhelderen aan uw prospects?

 

Maak van mijn witte blad een whitepaper!

 

* Ja, we schrijven hier 'whitepaper' aan elkaar, hoewel het in het Engels in twee woorden is. Maar deze pagina is geoptimaliseerd voor 'whitepaper', omdat er ook Nederlandstaligen 'whitepaper' intikken in Google.

Tevreden partners!

Professionalisme is indrukwekkend
In één rechte pennentrek naar de finish
Webteksten die kleven
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Allroundtekstatleten
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
A well-built translation
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Meteen een goed gevoel bij de teksten
Doorzettingsvermogen en creatieve input
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Ik de cijfers, zij de letters
Ze wisten meteen wat ik wilde
Al onze troeven op één blad
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Om van te smullen
Schrijf.be is nummer één

Wat klanten zeggen

Opdracht (goed) volbracht. Ik ben heel tevreden over de stijl en de aanpak van het artikel.

Tom Kimpe