Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Whitepaper: onze opdracht

Wilt u zelf een whitepaper* schrijven? Onthoud dan dat uw tekst onafhankelijk, sterk gestructureerd en helder geschreven moet zijn. Een taak voor een professional, zoals Schrijf.be.

Met whitepapers etaleert u uw expertise, trekt u de aandacht van prospects en hebt u een handig promotiedocument in handen. Waarom zou u er dus géén schrijven? Omdat u niet weet waar te beginnen? Het is inderdaad niet eenvoudig: hoe maakt u van een wit blad een whitepaper?

Pagina’s vullen? Dat kan iedereen.

De vijf whitepaper-ingrediënten

  • 4 tot 25 bladzijden
  • waardevolle informatie
  • onafhankelijke invalshoek
  • stevige ruggengraat
  • heldere taal

Pagina’s vullen? Dat kan inderdaad iedereen. En waardevolle informatie hebt u in overvloed. Maar een onafhankelijke invalshoek, een stevige ruggengraat en heldere taal? Dat zijn de drie whitepaper-valkuilen. Waar een tekstschrijver van Schrijf.be behendig over springt.

1. Whitepapers zijn geen reclame

Whitepapers zijn géén reclame. Ja, u gebruikt ze indirect als promotie. Maar hangt er een reclamegeurtje aan? Dan haalt uw prospect zijn neus op. Uw whitepaper-marketing werkt alleen met waardevolle informatie en een onafhankelijke invalshoek. En pas helemaal op het einde verwijst u vriendelijk naar uw diensten of producten. Een moeilijke evenwichtsoefening. Laat Schrijf.be balanceren.

2. Whitepapers hebben een stevige ruggengraat

Vindt uw lezer niet meteen de weg in uw whitepaper? Dan haakt hij af – als lezer én als potentiële klant. Bouw uw whitepaper dus logisch op. Begin met een inleiding, schets het probleem, bied de oplossing, verwijs naar uw diensten, en vat samen. Raakt u het noorden kwijt? Laat een copywriter u dan de weg wijzen. Samenvatten en structureren is zijn tweede natuur. Een voorbeeld? Deze whitepaper over Zoomit.

Bouw uw whitepaper logisch op.

3. Whitepapers spreken heldere taal

Uw sector heeft zijn eigen taaltje. Dat uw prospect of klant niet spreekt. Val hem er dus ook niet mee lastig. Weet u niet hoe u iets ingewikkelds uitlegt zonder vaktaal? Zet dan de Schrijf.be-copywriter aan het werk, zoals voor deze whitepaper over trefwoordenonderzoek.

Welk complex onderwerp wilt ú graag verhelderen aan uw prospects?

 

Maak van mijn witte blad een whitepaper!

 

* Ja, we schrijven hier 'whitepaper' aan elkaar, hoewel het in het Engels in twee woorden is. Maar deze pagina is geoptimaliseerd voor 'whitepaper', omdat er ook Nederlandstaligen 'whitepaper' intikken in Google.

Tevreden partners!

De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Het resultaat overtrof mijn verwachtingen
Partner bij uitstek
A message that hits home
Inlevingsvermogen verdient respect
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Schrijf.be is een meedenker
Verkoopbrief was schot in de roos
Ze willen het beste voor je
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Net wat een start-up nodig heeft
Mijn technische tekst slaat spijkers met koppen
Onze mailing zit er boenk op!
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Het tekstbureau waar je aanklopt voor topkwaliteit
Uitmuntende tekst in recordtempo
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Tien voor thee én voor taal

Wat klanten zeggen

Het is echt een plezier om zo'n tekst te lezen. Hij is heerlijk geschreven en nodigt uit om tot het einde door te gaan als lezer.

Pieter Celis
Celior Consulting