Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Prentbriefkaart: casestudy

Eén e-kaartje of een wekenlange campagne? Dat hangt af van uw boodschap en doelgroep. Maar in elk geval doet uw Schrijf.be-kaartje zijn werk: uw lezers lokken naar de landingspagina. Hier vindt u alvast één geval.

Casestudy briefkaart: nieuwe bedrijfsvisie in een multinational

Een multinationaal farmaceutisch bedrijf staat voor een moeilijke opdracht.

Het schakelt over op een nieuwe werkstructuur en de nieuwe waarden die daarbij horen. En het wil zijn duizenden medewerkers wereldwijd 'mee' hebben.

Het kiest voor ons voorstel met een kruisbestuiving tussen posters en elektronische kaartjes met landingspagina’s op zijn intranet. De campagne draait rond zes kernbegrippen in zes weken.

E-briefkaart met landingspagina

Op donderdag vertrekt er een ‘teasing e-mail’: een spitante e-briefkaart die de lezer op het verkeerde been zet – hem een zonderlinge vraag in de maag splitst. Om het antwoord te kennen, klikt hij door naar een landingspagina op het intranet.

Vastgenagelde basketspelers

Een voorbeeld? Het management wil de collega’s diets maken dat nauwe functieomschrijvingen plaats ruimen voor de vrijheid om verantwoordelijkheden zelf aan te vullen.

Dat wordt aangekaart met de e-briefkaart: "Worden basketbalspelers vastgenageld op het terrein?" Een vraag die om een antwoord schreeuwt. "Neen," luidt het op de landingspagina, "natuurlijk nagel je je basketbalploeg niet vast op het terrein. Anders krijg je nooit een dream team dat scoort." Waarna het onderwerp wordt uitgespit aan de hand van de analogie.

E-briefkaart met poster

Een dag later volgt een tweede e-briefkaart, die met een citaat de boodschap in de verf zet. Tegelijk verschijnen wereldwijd in elke bedrijfsafdeling posters van dit e-kaartje.

Wie leest wat?

Zo gaat het zes weken door! Intussen telt de software wekelijks het aantal lezers én doorklikkers, zodat het management de campagne kan bijsturen wanneer nodig. Maar dat hoeft niet: de geïntegreerde aanpak zorgt voor hyperenthousiaste medewerkers, die aanvoelen dat het nu menens is.

Ook met 'echte' briefkaartjes

Een jaar later gebruikt het bedrijf een vergelijkbare opzet voor de verspreiding van de nieuwe bedrijfswaarden. Met drie posters, die in drie opeenvolgende weken de drie waarden in het zonnetje zetten. Vergezeld van drie papieren briefkaarten die ze in pakkende en – noodgedwongen – korte 'parabels' vertalen.

Hierdoor geïnspireerd kan ieder personeelslid op de achterkant suggesties doen voor de concrete invulling van de bedrijfswaarde in zijn job. Waarna het briefkaartje met de binnenpost zijn (anonieme) weg naar het management terugvindt … Dat hieruit op zijn beurt inspiratie put voor ondersteunende acties.

Briefkaart? Vraag Schrijf.be om hulp

Briefkaarten lenen zich ook bijzonder goed voor kleinere projecten ...

 

Doe nog meer inspiratie op

Tevreden partners

Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Essentie gevat in verfrissende stijl
Met de blik van een buitenstaander
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Betrouwbare leverancier om te koesteren
Een baken van kwaliteit
Ze willen het beste voor je
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed
Het resultaat overtrof mijn verwachtingen
Boodschap gesnapt én goed verwoord
Schrijf.be is nummer één
Technische inhoud helder verwoord
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Ik wist wat ik wilde en Schrijf.be bezorgde het mij
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Onze mailing zit er boenk op!
Mijn technische tekst slaat spijkers met koppen
Onze uitnodiging was een groot succes

Wat klanten zeggen

Fascinerend hoe u, afgaand op de tekst die ik u bezorgd heb, de essentie heeft weten te verwoorden.

Kenneth De Buck
I4U Media