Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10 - info@Schrijf.be




Menu

Prentbriefkaart: casestudy

Eén e-kaartje of een wekenlange campagne? Dat hangt af van uw boodschap en doelgroep. Maar in elk geval doet uw Schrijf.be-kaartje zijn werk: uw lezers lokken naar de landingspagina. Hier vindt u alvast één geval.

Casestudy briefkaart: nieuwe bedrijfsvisie in een multinational

Een multinationaal farmaceutisch bedrijf staat voor een moeilijke opdracht.

Het schakelt over op een nieuwe werkstructuur en de nieuwe waarden die daarbij horen. En het wil zijn duizenden medewerkers wereldwijd 'mee' hebben.

Het kiest voor ons voorstel met een kruisbestuiving tussen posters en elektronische kaartjes met landingspagina’s op zijn intranet. De campagne draait rond zes kernbegrippen in zes weken.

E-briefkaart met landingspagina

Op donderdag vertrekt er een ‘teasing e-mail’: een spitante e-briefkaart die de lezer op het verkeerde been zet – hem een zonderlinge vraag in de maag splitst. Om het antwoord te kennen, klikt hij door naar een landingspagina op het intranet.

Vastgenagelde basketspelers

Een voorbeeld? Het management wil de collega’s diets maken dat nauwe functieomschrijvingen plaats ruimen voor de vrijheid om verantwoordelijkheden zelf aan te vullen.

Dat wordt aangekaart met de e-briefkaart: "Worden basketbalspelers vastgenageld op het terrein?" Een vraag die om een antwoord schreeuwt. "Neen," luidt het op de landingspagina, "natuurlijk nagel je je basketbalploeg niet vast op het terrein. Anders krijg je nooit een dream team dat scoort." Waarna het onderwerp wordt uitgespit aan de hand van de analogie.

E-briefkaart met poster

Een dag later volgt een tweede e-briefkaart, die met een citaat de boodschap in de verf zet. Tegelijk verschijnen wereldwijd in elke bedrijfsafdeling posters van dit e-kaartje.

Wie leest wat?

Zo gaat het zes weken door! Intussen telt de software wekelijks het aantal lezers én doorklikkers, zodat het management de campagne kan bijsturen wanneer nodig. Maar dat hoeft niet: de geïntegreerde aanpak zorgt voor hyperenthousiaste medewerkers, die aanvoelen dat het nu menens is.

Ook met 'echte' briefkaartjes

Een jaar later gebruikt het bedrijf een vergelijkbare opzet voor de verspreiding van de nieuwe bedrijfswaarden. Met drie posters, die in drie opeenvolgende weken de drie waarden in het zonnetje zetten. Vergezeld van drie papieren briefkaarten die ze in pakkende en – noodgedwongen – korte 'parabels' vertalen.

Hierdoor geïnspireerd kan ieder personeelslid op de achterkant suggesties doen voor de concrete invulling van de bedrijfswaarde in zijn job. Waarna het briefkaartje met de binnenpost zijn (anonieme) weg naar het management terugvindt … Dat hieruit op zijn beurt inspiratie put voor ondersteunende acties.

Briefkaart? Vraag Schrijf.be om hulp

Briefkaarten lenen zich ook bijzonder goed voor kleinere projecten ...

 

Doe nog meer inspiratie op

Wat klanten zeggen

Dit is top. (duimpje)

Lieven De Clercq
Le Miracle bvba

Tevreden partners

Ik blijf terugkomen voor de originaliteit
Schrijf.be bespaart mij hoofdbrekens
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Verkoopbrief was schot in de roos
Interalu smart ceilings
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
Teksten van de bovenste plank
Gelezen en prachtig bevonden
Schrijf.be? Dat is super service!
Onze nieuwe website straalt!
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Geen blindelingse eindredactie
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Mijn perfecte match
Overtuigende mailing tegen scherpe prijs
Nooit een letterlijke vertaling!
Snel en efficiënt. Ook voor starters!
Die mannen weten wat ze doen!