Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Zelf beter leren schrijven?
Dat lukt op een halve dag.

Baseline: wij bedenken hem!

U wilt een slagzin die inslaat als een bom. Waarmee u terrein wint, en waardoor uw concurrentie zich mokkend terugtrekt. Sluit een alliantie met Schrijf.be, en uw slogan treft doel.

Pay-off of baseline: wij schrijven

De baseline (BE), pay-off (NL) of tagline (VS) functioneert als handtekening bij uw logo. Uw doelgroep vormt zich zo een beeld van uw bedrijf.
Wilt u een baseline schrijven? Ga dan niet over één nacht ijs!

Zorg ervoor dat uw baseline ook de toekomst van uw bedrijf weerspiegelt.

Baseline schrijven? Woorden met weerhaakjes

Uw baseline? Dat is:

  • het zinnetje dat uw logo perfect aanvult
  • het laatste zinnetje dat u leest in een tv-spot
  • het laatste zinnetje dat u hoort in een radiospot

Kortom: een goede baseline is het einde! En legt zo de basis voor een doorstart. Want de copywriters die uw baseline schrijven, zorgen ervoor dat uw bedrijf zich in het geheugen van uw doelgroep grift. Nét zoals een PS aan het einde van een geslaagde mailing.

Baseline schrijven: kies uw baseline bewust

In tegenstelling tot een slogan gaat een baseline jarenlang mee. Zorg er daarom voor dat hij niet trendgevoelig of té actueel is. En dat hij niet alleen het huidige karakter van uw bedrijf versterkt, maar ook uw toekomstvisie weerspiegelt. Laat uw baseline schrijven door een expert.

Baseline schrijven: een baseline leidt een eigen leven

Een excellente baseline legt de link naar uw onderneming ... zelfs wanneer hij los van uw logo verschijnt. In het ideale geval leidt hij zelfs een eigen leven. En duikt hij als oneliner op in de dagelijkse gesprekken van uw doelgroep. Denk maar aan de 'Just do it' van Nike.

Uit uw informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg.

Tips om de perfecte baseline te schrijven

Voor u zich blindelings in brainstormsessies stort ... Volg deze checklist om een succesvolle baseline te schrijven.

  • Vermijd generieke baselines die ook bij de concurrentie passen.
    Tenzij u marktleider bent, en ze gewoon ‘claimt’.
  • Vermeld uw USP in de baseline.
  • Hanteer het woordgebruik van uw doelgroep.
  • Gebruik maar een paar – liefst korte – woorden.
  • Laat de tone of voice uw bedrijfsimago weerspiegelen.
  • Communiceer één idee of gedachtegang.
  • Hou de boodschap zo eenvoudig mogelijk.
  • Pak uit met een voordeel of een call to action.

Laat een excellente baseline schrijven

Brief Schrijf.be over uw onderneming, USP en strategie. Uit die informatielawine beitelen wij alle overbodige woorden weg.
Zodat u een pareltje van een baseline overhoudt.

 

Vraag uw gratis offerte

Baseline: een zee van synoniemen

De baseline is een populair beestje. Geen enkele andere reclameterm heeft zoveel synoniemen:

  • Vlaanderen: baseline
  • Nederland, Italië: pay-off, payoff
  • VS: tagline, tag line, tag
  • Groot-Brittannië: end line, endline, strapline
  • Frankrijk, Wallonië: signature
  • Duitsland: claim

Tevreden partners!

Onze uitnodiging was een groot succes
Smaakt naar meer – veel meer
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Tone of voice ons op het lijf geschreven
Ik de cijfers, zij de letters
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Drukkersjargon professioneel vervlaamst
Valse noot? Toch mooi lied!
Doet wat het belooft - en vaak meer en sneller
Dit tekstbureau is een echte verademing
Al onze troeven op één blad
Met de blik van een buitenstaander
Teksten met een twist
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
Uitpakken met knappe foldertekst
Zij doen de goede dingen, en ze doen de dingen goed
Snel én goed
Hoe jullie met taal spelen, daarvoor doe ik mijn hoedje af!

Wat klanten zeggen

Uw werk zit erop ... bedankt! Wij zijn zeer positief zowel over de vlotte samenwerking als over uw pen, ideeën, kort maar krachtige inhoud, chapeau :-)

Anja Roman
Ecotrust