Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu
title: Verleid Google en scoor!
image:
description: Leer in een halve dag SEO-copywriting bij uw Schrijfdokter.

Schrijftraining: 'Verleid Google!'

  • Droomt u van meer bezoekers vanuit Google?
  • Wilt u uw webteksten SEO-proof maken?
  • Zeker zijn dat uw webbouwer het goed aanpakt?

Op dinsdagnamiddag, 3 maart 2020, leert de Schrijfdokter u hoe u dat doet.

Verrukt u uw websitebezoekers?schrijftraining verleidgoogle logo Dan doen die wat u van hen verwacht: iets bestellen, zich abonneren, informatie aanvragen, ...

Alleen moet u hen wel eerst op uw website krijgen. Hoe u dat doet u in Google? Ja, u kunt ervoor betalen met Google Ads. Maar zeg eens: wanneer klikt u daar zelf op? Pas als u bij de gewone zoekresultaten uw gading niet vond.

In deze opleiding leer ik, de Schrijfdokter, u hoe uw webteksten Google rond de vinger winden.

Verleid Google

Wanneer rangschikt Google u hoog voor een zoekterm? Als hij ervan overtuigd is dat een klik op uw link rechtstreeks naar het antwoord op de vraag van de zoeker leidt. Want vindt die zonder omhaal wat hij zoekt? Dan gebruikt hij de volgende keer Google opnieuw. En stijgt uw webpagina in Googles achting.

Uw enige taak?

Uw taak kan dus niet eenduidiger zijn. Overtuig Google ervan dat uw webpagina het beste antwoord biedt op de specifieke vraag van een Google-gebruiker.

Overtuig Google dat uw webpagina het beste antwoord geeft op de vraag van de zoeker.

Slaagt u in die missie? Dan verleidt ú Google. En is de affectie wederzijds: uw webpagina klimt in de zoekresultaten.

  • U rijft Google-bezoekers binnen zonder dat het u een cent kost.
  • U geniet van een SEO-effect dat laaaaang aanhoudt.
  • U kaapt de prospecten van uw concurrenten weg.
     

Ik wil ook hoog scoren!

Domineer Google en groei

Ik leid zelf Schrijf.be copy & content. Dit toonaangevende tekstbureau was in 2001 het eerste in België dat met SEO-copywriting aan de slag ging. Een decennium voor die term gemeengoed werd. En sindsdien zijn we niet meer van de Google-topplaatsen weg te branden - voor honderden trefwoorden waarop onze prospecten zoeken.

Het geheim van ons succes? Topkwaliteit leveren en Google domineren. Dat eerste doet u vast ook al. Waarom zou het tweede u dan niet lukken?

SEO in mensentaal

Bent u bang dat de SEO-hocuspocus u het petje te boven gaat? Hoeft absoluut niet: uw lesgever is geen techneut, wel een volbloed tekstschrijver. Zijn job is net om moeilijke onderwerpen gemakkelijk uit te leggen.

Pluk laaghangend fruit

Liever lui dan moe? Groot gelijk hebt u. Daarom wijs ik u eerst op het laaghangende fruit: Google-appels die u plukt zonder u te verrekken. Is uw SEO-mandje al halfvol? Dan gaat u pas aan de slag met de wat arbeidsintensievere technieken.

Ik wil meer Google-klanten!

Ook de valkuilen

schrijftraining verleidgoogle logoNa deze halve trainingsdag popelt u om zelf aan de slag te gaan. Laat u alleen niet meeslepen in uw enthousiasme door slimmer dan Google proberen te zijn. Want leidt u hem om de tuin? Dan laat hij u vallen als een baksteen. Uw pagina's donderen naar beneden in de zoekresultaten. En met wat tegenslag bant de zoekmachine u voor het leven.

Ik waarschuw u dus voor wat mag en niet mag. En vertel u hoe u concurrenten die het ethisch niet zo nauw nemen, een hak zet. Zo blijven uw eerlijke SEO-inspanningen renderen.

Mik op het juiste doel

Hoog scoren voor een trefwoord waarop niemand zoekt? Hoera, maar geen hoera. Want wat brengt u dat op? Niets.
Even grote nonsens is goed scoren voor een populair trefwoord, dat niets met uw business te maken heeft. Daarmee draait u zich alleen maar een rad voor de ogen. En laat dat maar over aan uw concurrenten. ;-)

Mijn punt? Een SEO-tekstschrijver spendeert minstens evenveel tijd aan de zoektocht naar de beste trefwoorden als aan het schrijven zelf. Naar trefwoorden waarop wordt gezocht. Naar trefwoorden die bovendien 'converteren': zich vertalen in een actie.

We bespreken daarom ook uitgebreid uw trefwoordenonderzoek. Moeilijk? Ja, maar niet als u over boerenverstand beschikt. En zeg nu zelf: dat hébt u. Anders overwoog u nu niet om u in te schrijven.

Geen lucifers nodig

Bekruipt u soms de neiging om een trainer naar de eeuwige jachtvelden te sturen? Omdat hij niet van het boekje - zíjn boekje - afwijkt? Omdat hij zonder PowerPoint verloren is? Omdat er lucifers aan de zaalingang verstrekt worden tegen dichtklappende oogleden?

Dan heb ik goed nieuws voor u. Ik vind het mijn plicht én een eer om u mee te nemen in het SEO-verhaal. Om in te pikken op uw vragen, ook al 'passen' die op dat moment niet. Want dat is nonsens: élke vraag past - als de trainer het wil, tenminste.

Ik beloof u dan ook een aangename leertijd, voorbeelden die beklijven en een vrachtwagen enthousiasme.

Komen aan bod ...

Deze onderwerpen komen ruwweg in deze volgorde aan bod:

  • Waarom geeft Google u andere zoekresultaten dan uw klanten?
  • Op welke vier pijlers steunt SEO-succes?
  • Welke SEO-tools zijn onmisbaar (en gratis)?
  • Wat is de enige vraag die u zich bij plotse SEO-twijfel moet stellen?
  • Hoe komt u op plaats ... 0 terecht - bóven het eerste zoekresultaat?
  • Waar vindt u de trefwoorden die u geld opleveren?
  • Hoe weegt u trefwoorden tegenover elkaar af?
  • Wanneer kiest men toch uw pagina, ook al staat die niet bovenaan?
  • Welke title tags (de blauwe tekst in Google) verleiden uw klant?
  • Waarom zet u uw samenvatting bovenaan uw webpagina?
  • Waarom is een webpagina zonder tussentitels nutteloos?
  • Waar gebruikt u uw trefwoorden?
  • Hoe vaak gebruikt u die trefwoorden?
  • Wat is het effect van synoniemen, lidwoorden, meervouden?
  • Voor welke SEO-technieken straft Google u af?
  • Waar vindt u de SEO quick wins?

Vul op het inschrijvingsformulier in op welke vraag u zéker het antwoord wilt.

Wat mag u niét verwachten?

  • theorie
  • SEA-tips (Google Ads)
  • slaapstonde

Nu de lezer van vlees en bloed nog overtuigen

schrijftraining verleidgoogle logoTijdens deze namiddag leert u hoe u de zoekers in Google naar uw website leidt. 

Hoe u hen daar vervolgens bij het nekvel grijpt en aan het scherm kluistert? Dat leert u tijdens de voormiddag in de opleiding 'Verruk uw lezer'. Deze twee opleidingshelften sluiten naadloos op elkaar aan. Ik raad dan ook aan om u voor beide in te schrijven. In plaats van €520 (€270 + €250) betaalt u dan maar €470 - inclusief broodjesmaaltijd.

Bent u al een schrijfkrak? Des te beter voor u. Schrijf u dan alleen in voor de namiddagsessie over SEO-copywriting.
 

Waarom nog twijfelen? Ik neem deel!

Brussel-Mechelen, 3 maart 2020

  • Elewijt Center, nabij de E19 tussen Brussel en Mechelen 
  • 13.00-17.00 uur (gratis buffet vanaf 12.30 uur)
  • Verleid Google: €270
    Verruk uw lezer-combiticket: €470 (u bespaart €50)

Uw Schrijfdokter weet van wanten

wim van rompuy

Uw Schrijfdokter ben ik, Wim Van Rompuy. Ik leid Schrijf.be – toonaangevend tekstbureau met SEO in zijn DNA. De drie dingen waarmee ik mijn tijd vul? Tekstschrijven, scoren in Google en kennis delen.

Doe er uw voordeel mee

Tevreden partners

Het resultaat overtrof mijn verwachtingen
De ideale partner die zekerheid geeft
Ze willen het beste voor je
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Snelheid én kwaliteit als troeven
Hoge verwachtingen volledig ingelost
Mijn copywriter had meteen de Bonanza-vibe beet
Een baken van kwaliteit
Teksten die kleur geven aan onze visie
Schrijf.be bespaart mij hoofdbrekens
De 'vloek der kennis' omzeild
Met glans geslaagd voor ‘les parisiens’
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Ik ga met een gerust hart slapen
Tien voor thee én voor taal
Mijn technische tekst slaat spijkers met koppen
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Smaakt naar meer – veel meer
Contentcreatie van a tot z

Wat klanten zeggen

Ik was tevreden over de tekstkwaliteit én de snelheid. Jullie leverden zelfs sneller op dan gevraagd.
Dat was mooi meegenomen. 

Dirk Swaegers