fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Een nieuwsbrief you can't refuse?

AAW3Onlangs nam ik deel aan een onlinewedstrijdje van Androidworld. En terloops vroegen deze Android-fanboys of ik me wilde abonneren op hun nieuwsbrief.

Nu ja, terloops. Bedrijven proberen 101 technieken uit om hun nieuwsbrief aan de man te brengen. U ontsnapt er vast ook niet aan. De ene keer is de keuze open, de andere keer is uw 'ja' vooraf ingevuld. En nog een andere keer blijft dezelfde pop-up opduiken. Totdat u zich inschrijft.

Sommigen grijpen zelfs blogberichten aan om hun eigen nieuwsbrief in de kijker te plaatsen. :-)

Enthousiasteling of chagrijn

Androidworld deed het zo:

AW2

Over de copywriting kunnen we kort zijn. Die moet beter.
Pst, jongens van Androidworld: een Belgische copywriter kost minder dan een Nederlandse!
(In tegenstelling tot onze voetballers. Hè hè!)

Maar het concept? Dat vind ik top.
Wie durft er 'Nee' aan te vinken, en zichzelf een chagrijn te noemen?

Akkoord, ik deed het. Omdat ik de berichten van Androidworld al volg met mijn RSS-lezer. Maar zelfs dan twijfelde ik even voor ik mijn keuze maakte. Ik durf te wedden dat deze formulering heel wat abonnees oplevert.

Uw oordeel

Wat vindt u: geniale zet of botte belediging van de klant?
Kies een kant in het commentaarvak hieronder.
Of bent u een chagrijn? ;-)


Tevreden klanten aan het woord

Verkoopbrief was schot in de roos
De webtekst lokt zoekrobotten
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Heel tevreden van hands-on-mentaliteit
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
De communicatie blééf gewoon lopen
Kill our darlings, please
Klassieke bank gaat voor sprankelende aanpak
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Samen tot unieke communicatiestijl komen
Er kon niets beter aan de samenwerking
Onze productvoordelen spatten van het scherm
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Valse noot? Toch mooi lied!
Heel herkenbaar voor onze klanten
Al onze troeven op één blad
Meteen een goed gevoel bij de teksten
Teksten met een twist
Allemaal zotte mensen – gelukkig

Wat klanten zeggen

De resultaten van de mailing zijn beter dan we verwacht hadden: 20%! Heb je trouwens al eens overwogen om mee te doen aan de Gouden Veercompetitie?

Danny Cools
Softwize