fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Doe mij maar een kapsalon

Gisteren stapte ik een kebabzaak binnen. En tussen de vertrouwde döner- en dürümgerechten, viel mijn oog op iets nieuws: kapsalon. Prijs? Een euro of zes.

Noem mij een opportunist, of noem mij een idioot, maar een heus kapsalon kopen voor maar zes euro? Zo'n kans laat ik niet liggen. Het is tenslotte voor iedereen crisis.

Verrassing

"We brengen dat kapsalon dadelijk naar je tafeltje." De spanning steeg ... En wat stond er opeens voor mijn neus te dampen? Een aluminiumbak, tot de rand gevuld met kebabvlees, frieten, gesmolten kaas en sla. Ga uit van zo'n 500 gram per ingrediënt. Kortom: de snelste weg naar een verloren avond met buikkrampen.

Food for the mind

Mijn nieuwsgierigheid was wel gewekt. Waar kwam die mysterieuze naam vandaan? Zag ik visuele gelijkenissen over het hoofd? Waren er metaforische of metonymische banden? Is 'kapsalon' Turks voor 'overdaad'?

Op naar het internet! Google en Wikipedia katapulteerden me naar het jaar 2003. En naar de uitbater van een Rotterdams kapsalon. Die liet zijn favoriete gerecht altijd samenstellen bij een shoarmazaak in de buurt. Het kapsalon was geboren. En veroverde daarna stapsgewijs de lage landen.

Kapsalon Miniatuurvoorstelling van het 'kapsalon'


Tevreden klanten aan het woord

Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Authentic while still meeting SEO needs
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Uitpakken met knappe foldertekst
Net wat een start-up nodig heeft
Teksten vertaald … én verbeterd!
Efficiënt, makkelijk én snel
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Drukkersjargon professioneel vervlaamst
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Met de blik van een buitenstaander
Teksten om blind op te vertrouwen
Kill our darlings, please
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Tone of voice zat meteen goed
De tekst past bij mij
Helse job, uitgevoerd met ijzeren discipline
Menselijk, constructief en no-nonsense

Wat klanten zeggen

Voor een aantal van onze collega’s was de hertaling een openbaring. Het ritme en de stijl zitten duidelijk beter. Met deze tekst hebben we het meeste ‘winst’ gemaakt.

Johan Meerbergen
Emmaüs