Uw auto verkopen? Kinderspel!
Copywriting alleen iets voor de harde verkoopwereld? Fout! Het komt ook ú van pas, in uw gewone leventje. Bijvoorbeeld als u uw auto van de hand wilt doen.
Dat ondervindt 'De Joeri' in het populaire Eén-programma Voor hetzelfde geld (video vanaf 01:34). Hij wil zijn wagen verkopen op een zoekertjessite, en krijgt daarvoor enkele goede tips van Sara Jacobi (marketingmanager bij 2dehands.be). Ik giet daar graag nog een Schrijf.be-sausje over.
Bedenk een wervende titel
Advies van Sara: vermeld in de titel wat er speciaal is aan uw wagen, zoals airco.
Inderdaad: zéker doen. Want (tussen)titels smeken om voordelen. Bijvoorbeeld: 'Audi A1 met airco'. Nog beter en opvallender? 'Hou het hoofd altijd koel: in uw Audi A1 mét airco'.
Gebruik een opsomming
Advies van Sara: mensen lezen niet op internet, ze scannen. Weg dus met lange omschrijvingen.
Klopt! Iedereen houdt van lijstjes. Ze zijn ordelijk, kernachtig en gemakkelijk te onthouden. Een gouden raad: maak uw opsomming eenvormig.
Niet:
- De auto is van 2008
- Goed onderhoud gekregen
- Hij was in handen van niet-rokers
Wel: Uw toekomstige wagen werd:
- gebouwd in 2008
- onderhouden zoals het hoort
- bestuurd door niet-rokers
Maak dat u bereikbaar bent
Advies van Sara: laat uw telefoonnummer of e-mailadres achter.
Hoera, daar is hij … de call to action! Zeg de lezer wat u van hem verwacht.
Wees niet te vrijblijvend: 'Telefoon: 015 28 71 19, e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..'
Maar neem uw potentiële koper bij de hand: 'Zin in een proefrit? Bel me op 015 28 71 19
of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan leggen we meteen een afspraak vast.'
Zo, met deze tips maakt u liefhebbers zelfs warm voor beestjes zoals deze: