10 types content die uw SEO een dienst bewijzen
Met welke types content oogst u de beste SEO-resultaten? Rand Fishkin (ex-Moz, nu SparkToro) ploos met een pincet honderden Search Engine Results Pages (SERP's) uit. En noteerde tien contentformats die werken.
Contenttypes en hoe u ze inzet
Pen en Post-it bij de hand? Fishkin vertelt aan zijn whiteboard welke types u in het achterhoofd moet houden.
En daar laat hij het niet bij. Hij geeft voorbeelden van succesvolle content en van zoekopdrachten waarvoor ze ranken. En vraagt u zich af welke content het best past bij uw contentmarketingproject? Ook dan krijgt u een bevredigend antwoord.
Bekijk hieronder de Whiteboard Friday-video (duur: 9 minuten, 40 seconden) of lees de volledige transcriptie (inclusief links naar voorbeelden) in het originele Moz-artikel. Succes!
Contentvoorbeelden van Schrijf.be
Fishkin somt tien types content op. Ik duik even in ons rijke archief voor vijf eigen voorbeelden:
- blogpost: Https en Google
- beknopte evergreen content: Koffielepel of theelepel?
- videocontent: Schrijfdokter: EGOtest (ondertiteld, zoals Google het graag ziet)
- uitgebreide gidsen: Nedervlaams (pdf)
- complexe, gevisualiseerde info: Route SEO (pdf)
Nog meer SEO- en contenttips
Lees ook:
- 'Bloggen voor bedrijven? Doen als u wilt scoren in zoekmachines!'
- ''People also search for ...': waarom de vernieuwde functie content en SEO nog belangrijker maakt'
- 5 trucs om niet te scoren in Google
- Leer titels schrijven die scoren voor SEO, socials én stamgasten
- Ontsluier uw schat aan oude content