fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Nou ja, stopwoordjes, zeg maar

Jan Mulder geeft maandelijks zijn top 5 'Ergernissen'. In maart was taal aan de beurt. Toegegeven, die man ergert zich ongeveer aan alles wat beweegt, maar in deze top volg ik hem.

Stopwoordjes: vreselijk!

Jan Mulder (c) stichtingkifaia

 

Stopwoordjes, zeg maar

Bij het fenomeen 'stopwoordjes' liep Jan Mulder het roodst aan. Dat we niet zonder kunnen, begreep hij wel. Maar het ergert hem mateloos dat bij sommigen hun vocabulaire bestaat uit alléén stopwoorden: "Nou ja, dan heb ik iets van, zeg maar, absoluut, weet je wel?"

Zo mijn ergernis zo

Mij stoort vooral (in het Engels) het tussenvoegsel like: "I was like, okay".

En in het Nederlands? 'Zo', vooral uit de mond van 16-jarigen (jep, dezelfde groep die ook YOLO gebruikt). "En ze zei zo datij zo me haar lachte, ma da is zo nie waar!"

Wat is uw meest gehate stopwoordje?

 

PS Meer weten? Sla er eens het boek 'Taal is zeg maar echt mijn ding' op na van de Nederlandse schrijfster Paulien Cornelisse.


Tevreden klanten aan het woord

Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Fantastisch werk, en snél
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Je weet op voorhand dat het goed komt
Geen discountfirma − gelukkig maar
Doorzettingsvermogen en creatieve input
Goed meegedacht, goed neergeschreven
Samenhangend geheel van alle elementen
Our main selling points stood out perfectly
Topteksten, hoedje af
Je krijgt altijd sterke teksten
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Best confronterend, maar ook léuk
Wegbereiders van de betere zin
Ze wisten meteen wat ik wilde
Onze 'over ons' gaat niét over ons!
Nooit een letterlijke vertaling!
Luminus gaat voor teksten die bruisen van de energie
Echt anders dan wij altijd deden

Wat klanten zeggen

Bedankt voor het snel en goed aanpakken van onze vraag. Ik stuur de mailing integraal door naar onze klant. Alvast bedankt voor de goede zorgen.

Giovanni Desmit
November communicatiebureau