fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Negeren is de boodschap

Een tijdje geleden ontving ik een leuke e-mail. De zender ervan - een winkelketen waar ik wel eens binnenwip - beloofde mij een fikse korting. "Laat dus maar komen!" ... dacht ik.

De ontnuchtering

Maar helaas. Enkele dagen later een nieuw bericht in mijn mailbox. Leest u even mee:

Geachte heer, mevrouw,

Door een technische storing heeft u een e-mail van ons ontvangen die bestemd was voor onze Nederlandse klanten. Helaas is de actie alleen in Nederland geldig. U kunt deze e-mail daarom negeren.

Onze excuses voor het ongemak

Vriendelijke groet,
Webredactie

Kunnen maar niet willen

Oké, geen korting voor mij dus. Maar de manier waarop de winkelketen mij dat meldt? Daarbij frons ik mijn wenkbrauwen. Want wat moet ik met een zin als: U kunt deze e-mail negeren?

* Deze e-mail: welke ís dat dan? De kortings- óf rechtzettingsmail? Natuurlijk refereert de keten aan de kortingsmail. Maar taalkundig lijkt het me logischer om - in dat geval - te spreken van 'die' in plaats van 'deze'. Toch?

* U kunt deze e-mail negeren. Ik kan dat, ja. Maar wil ik het ook? Eigenlijk niet, want dan ben ik mijn korting kwijt.

Mijn conclusie? Een verwarrende zin - die totaal overbodig is. En die je - van mij - moet negeren. Want de eerste zinnen maken al duidelijk genoeg dat ik mag fluiten naar mijn korting!


Tevreden klanten aan het woord

Authentiek voer voor moderne lezers
In één rechte pennentrek naar de finish
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Wil je echt goede teksten?  Dan moet je hier zijn.
Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
Doet wat het belooft - en vaak meer en sneller
In één woord? Kwaliteit!
Meteen op dezelfde golflengte
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Met de blik van een buitenstaander
De ideale partner die zekerheid geeft
SEO-experts en taaladepten in één
Om een voorbeeld aan te nemen!
Luminus gaat voor teksten die bruisen van de energie
Teksten onder stroom
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Valse noot? Toch mooi lied!

Wat klanten zeggen

Mooi! Zo toveren met woorden :)

Mark Van Riel